Pamoko ir gruzines, ir armėnes, o ieškodamos paspirties prisibeldžia į Izraelį ir JAV

Eidama į bet kokį renginį ar net į asmeninę šventę verslo konsultantė Laura Aldonė žino, kad negalės švęsti. Jai iškart beria su darbu susijusius klausimus, kurgi gauti pinigų verslui arba kaip ir ką parduoti.

L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
2021-ieji. L.Aldonė – portalo lrytas.lt skelbiamo konkurso „Verslo genas“ komisijos narė.<br> V.Skaraičio nuotr. 
2021-ieji. L.Aldonė – portalo lrytas.lt skelbiamo konkurso „Verslo genas“ komisijos narė.<br> V.Skaraičio nuotr. 
2021-ieji. L.Aldonė – portalo lrytas.lt skelbiamo konkurso „Verslo genas“ komisijos narė. Kairėje – portalo Verslo skyriaus redaktorius Vytenis Radžiūnas, dešinėje – ekonomistas Marius Dubnikovas.<br> V.Skaraičio nuotr. 
2021-ieji. L.Aldonė – portalo lrytas.lt skelbiamo konkurso „Verslo genas“ komisijos narė. Kairėje – portalo Verslo skyriaus redaktorius Vytenis Radžiūnas, dešinėje – ekonomistas Marius Dubnikovas.<br> V.Skaraičio nuotr. 
2021-ieji. L.Aldonė – portalo lrytas.lt skelbiamo konkurso „Verslo genas“ komisijos narė. Kairėje – portalo Verslo skyriaus redaktorius Vytenis Radžiūnas, dešinėje – ekonomistas Marius Dubnikovas.<br> V.Skaraičio nuotr. 
2021-ieji. L.Aldonė – portalo lrytas.lt skelbiamo konkurso „Verslo genas“ komisijos narė. Kairėje – portalo Verslo skyriaus redaktorius Vytenis Radžiūnas, dešinėje – ekonomistas Marius Dubnikovas.<br> V.Skaraičio nuotr. 
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
L.Aldonė: „Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis – kuo jos vyresnės, tuo išradingesnės.“<br>Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (9)

Lrytas.lt

Aug 16, 2022, 8:32 AM

Lietuvės – išradingos. Jos turi daugybę verslo sumanymų, bet kartais pristinga laiko, drąsos arba pinigų jiems įgyvendinti. Pasak verslo konsultantės 41 metų L.Aldonės, geriausia išeitis tokiais atvejais – patirties jau turinčių moterų pagalba.

„Visada žinojau, kad būsiu verslininkė. Voke, kurį man grąžino pradinių klasių mokytoja, buvau įdėjusi raštelį su atsakymu į klausimą, kuo noriu būti užaugusi. Jame buvau parašiusi, kad noriu būti verslininkė. Taip ir atsitiko“, – patikino L.Aldonė.

Pastaruosius aštuonerius metus ji darbuojasi kaip Rumunijos garbės konsulė, yra verslių moterų organizacijos „International Business Women Network“ (IBWN) prezidentė ir turi savo verslą – yra konsultavimo agentūros „Global World Consulting Agency“ įkūrėja ir vadovė.

L.Aldonė padeda verslioms moterims padaryti tai, ką jos yra sumaniusios, – kurti, gaminti, parduoti ir dalintis įgyta patirtimi.

Tai bus daroma ir rugpjūčio 31-ąją IBWN forume „Kuriančios moterys“, kuriame dalyvaus dešimt moterų inovatorių ir kurios padrąsins ir kitas imtis verslo bei inovacijų. Tad pokalbis su L.Aldone – apie būsimų verslininkių tykančias baimes, pagalbą ir motyvus.

– Prieš keletą dienų investicijų reikalus aptarėte su verslo partneriais Maltoje. Kuo lietuviams patraukli ši sala?

– Malta yra investicijoms palanki valstybė – skatiname Lietuvos įmones joje investuoti.

Kadangi pati dirbu finansų srityje – padedu įmonėms gauti ES fondų lėšų, žinau, kad Maltoje geros sąlygos įmonių filialams steigi ir tam gauti ES finansavimą.

Fondų pinigai skiriami naujoms paslaugoms bei inovatyviems produktams kurti ir eksportuoti.

– Jūsų darbo sritis – finansavimo šaltiniai ir investuotojai. Paprasčiau tariant, padedate versliems žmonėms prisikasti iki ES fondų bei verslo angelų ir gautas lėšas investuoti. Tai labai sudėtinga?

– Tikrai ne. Man šis darbas labai patinka – jaučiuosi lyg žuvis vandenyje. Juk tai darau kone du dešimtmečius, išmanau jį.

Užtat eidama į kokį nors renginį ar net asmeninę šventę žinau, kad negalėsiu švęsti. Mane iš karto visi apspinta ir ima berti su darbu susijusius klausimus. Jokio atokvėpio. (Juokiasi.)

– Esate kilusi iš Pagėgių, taigi darbas jus nuo Tauragės per Klaipėdą iki Vilniaus vedė kone du dešimtmečius.

„Global World Consulting Agency“ įkūrėte 2004-aisiais ir visą tą laiką padėjote startuoliams ir kitiems pradedantiesiems savo verslą?

– Visada buvau linkusi daugiau duoti negu imti, o vieni mano gausiausių klientų yra startuoliai.

Gavę finansavimą savo projektams jie ir toliau prašo patarimų, tad dažnai su startuoliais keliauju toliau. Tai darau tol, kol jie plėtoja savo verslą ir kol jiems reikia profesionalo patarimų.

– Esate dėmesį sutelkusi į moterų tarpusavio pagalbą. Kas joms, ketinančioms imtis savo verslo, sunkiausia? Parduoti tai, ką pagamina?

– Manau, sunkiausia – pradėti. Ypač daug sumanymų kyla moterims susilaukus vaikų, nes jos pamato, kad trūksta mažiesiems skirtų prekių, maisto gaminių ir namų apyvokos daiktų rinkoje. Atrodytų, ji perpildyta, bet taip nėra.

Nors moterys turi idėjų, dažnai jos nuslopsta pristigus drąsos pradėti. Kas bus, jeigu nepasiseks, jei nukentės reputacija, šeimos finansai? O gal apskritai neužteks laiko šeimai? Visa tai jas stabdo.

Tačiau dažniausiai idėjas sustingdo baimė skolintis, nes sumanymams paversti tikrove reikia pinigų ir tiktai po to jau seka rūpinimasis pardavimu.

– Nelemti mokesčiai – jais apkraunama iš karto, vos tik naujoko sumanymas virsta gamyba ar prekyba. Tai vienas priekaištų, kurį verslūs žmonės adresuoja valdžiai. Kokių priekaištų turi verslios moterys?

– Mokesčių naštos šiuo metu turbūt jau niekas nebijo. Juk tai normalus dalykas – mokėti mokesčius. Vis dėlto didžiausias sunkumas yra surasti pinigų verslo pradžiai.

Lietuvoje tam yra finansavimo galimybių, tačiau augančiam startuolių skaičiui jų neužtenka.

Neretai jau pirmas vizitas dėl paskolos į banką kūrybingus, verslius žmones verčia išsižadėti sumanymo. Juk bankas paprašo užstato arba garantijos. O iš kur tai gauti, ypač jeigu finansavimo reikia jauniems žmonėms, kurie dažniausiai teturi už paskolą įsigytą būstą?

– Tad iš kur gauti verslo pradžiai pinigų?

– Tenka eiti pas verslo angelus ir ieškoti investuotojų. Tačiau Lietuvoje verslo startuoliai dar nenoriai įsileidžia investuotojus, nors vertėtų tai padaryti.

Kasdien sulaukiu užklausų iš žmonių, kurie nori pradėti verslą ir prašo patarimų. Bet jiems tenka arba taupyti, arba laukti, kol atsiras pradedantiesiems skirtas finansavimas.

– Ar dėl finansavimo besikreipiantys žmonės pasako, ką nori gaminti, – kam jiems reikia pinigų?

– Taip, išgirstu įvairiausių sumanymų ir įsitikinau, kad vyrų idėjos skiriasi nuo moterų. Moterų verslumą skatina gyvenimiška patirtis.

Kuo vyresnė moteris, tuo jos idėjos išradingesnės, išskirtinesnės. O vyrų sumanymai yra labiau techniniai, pavyzdžiui, jie nori kurti ir gaminti produktus, tinkančius transporto, statybų, IT ar „Fintech“ technologijoms.

– Ar verslios moterys, vienijamos IBWN, padeda dar neturinčioms patirties?

– Mūsų organizacijos tikslas – skatinti moterų bendrystę, nes tai ypač svarbu. Mus supa moterys, kurios užaugino didelius verslus, yra ir tokių, kurios dar tik žengia pirmuosius žingsnius.

Kitas IBWN tikslas – moterų verslumo skatinimas ir pagalba joms tarptautiniu lygmeniu. IBWN buvo įkurta 2019-aisiais, ir nuo to laiko organizuojame verslo misijas į įvairias valstybes: Izraelį, JAV, Austriją, Gruziją, Rumuniją.

Moterims žengti link verslo padedame ir trečiosiose šalyse, pavyzdžiui, Moldovoje, Gruzijoje, Armėnijoje. Joms skiriame mentores – mokytojas, priklausančias mūsų organizacijai.

– Esate sakiusi, kad su vyru turėjote bendrą siekį – sukurti savo vaikams patogią ateitį. O gal vaikai ir yra moterims svarbus motyvas imtis veiklos?

– Vaikai, ko gero, nėra pagrindinis motyvas imtis verslo, bet tai didelė paskata, ypač jeigu vaikus joms tenka auginti vienoms.

Paaugę vaikai ima stebėti dirbančius tėvus, klausinėti, skaičiuoti. Tai ir yra jų auklėjimas savuoju pavyzdžiu. Gal dėl to ir mano vaikai nieko kito neįsivaizduoja – jie nori būti verslininkai ir to siekia. Dukrai Beatričei jau 19 metų ir šį rudenį ji pradės verslo inovacijų studijas Amsterdamo universitete, o Kristijonas – abiturientas.

Verslumas – įgyta ar įgimta savybė?

– Manau, kad įgimta. Moterys verslininkės nė neįsivaizduoja, kad galėtų daryti ką nors kita, tai – jų pašaukimas.

Mano abu tėvai – verslininkai, manau, kad ir aš iš jų paveldėjau šią savybę. Bet tai dar ne viskas – verslumą tenka ugdyti.

O ir pats verslas – tai amerikietiški kalneliai, kai būna ir smagių pakilimų, ir sunkių kryčių, ir sėkmių, ir krizių.

– O ką daryti žmogui, kuris nori kepti bandeles, bet mano, kad nė vienos nesugebės parduoti?

– Verta pabandyti. Ir kalbėtis su kitais – būti su versliais, patirties turinčiais žmonėmis.

– Kuo išsiskiria verslininkės, kurios dalyvaus IBWN renginyje „Kuriančios moterys“?

– Jų inovatvūs produktai ir paslaugos yra atsiradę iš gyvenimo.

Pavyzdžiui, viena jų, Laura Kaziukonienė, gamina liofilizuotus produktus ir yra prekės ženklo „Super Garden“ įkūrėja. Kurti naujus produktus ji ėmėsi tuomet, kai pastebėjo, jog valgydami sausus pusryčius vaikai iš jų pirmiausia išrenka uogas. O kaip tuos pusryčius uogomis papildyti žiemą?

Rima Balaniškienė yra gydytoja, įmonės „Aconitum“ savininkė. Ji pati kuria maisto papildus, vaistinius preparatus.

Irena Jokšienė gamina kosmetikos priemones ir yra „ODA LT“ įkūrėja. Ji buvo gydytoja ir matė, kokių odos priežiūros produktų trūksta Lietuvoje, ir pati juos ėmė kurti daugiau nei prieš 25 metus.

O Vlada Musvydaitė-Vilčiauskė yra kilusi iš mano krašto – iš Pagėgių. Ji yra sportininkė, #walk15 įkūrėja – jos sukurtą programėlę, ko gero, daugybė moterų įdiegė į savo mobiliuosius telefonus.

Taigi ir šios, ir kitos verslios moterys dalyvaus forume „Kuriančios moterys“.

– IBWN – savitas moterų klubas. Ar jame galima gauti emocinės paspirties, pasiguosti, prireikus – išsiverkti?

– Ir pasiguodžiame, ir vaikus bei vyrus apkalbame, ir patirtimi bei patarimais dalijamės. Viso to labai reikia.

Vis dėlto pirmoje vietoje turi būti šeima. Visada vyksta vidinė kova, kai reikia vykdyti verslo įsipareigojimus, o šeima laukia. Štai todėl kiekviena moteris pradėdama verslą turi įvertinti, kiek laiko galės jai skirti.

Aš pati daug dirbu, bet turiu išmintingą vyrą. Jis taip pat verslininkas, suteikia man emocinę paramą, o prireikus apdalija ir patarimais.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.