Kelionių advokato patarimai skrendantiems lėktuvu

Vasara - kelionių metas. Saule šiemet nedžiuginantys orai lietuvaičius vilioja atostogų kryptį pakeisti ten, kur šilčiau. O į tėvynę atostogų sugrįžta svetur gyvenantys lietuviai. Lėktuvai ir oro uostų laukimo salės pilnos žmonių.

 123rf.com nuotr.
 123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 27, 2017, 10:50 AM, atnaujinta Jul 27, 2017, 10:55 AM

Todėl kartas nuo karto žiniasklaidoje nuskamba istorijos, kurių metu keleiviai piktinasi vėluojančiais ir atšauktais reisais. Bet visgi kaip elgtis tokioje situacijoje? Ir ko gali tikėtis nemalonumus patyręs poilsiautojas?

Už 9 valandų laukimą – nemenka kompensacija

Kaunietis Dainius Pukalskas prieš metus taip pat nežinojo, kaip elgtis ir ko tikėtis, kai jų lėktuvas neišskrido laiku iš Koso salos – vėlavo net 9 valandas.  „Oro uoste mumis pasirūpino, kaip privalėjo – davė maisto ir gėrimų. O apie tai, jog mums priklauso kompensacija, sužinojome tik grįžę į Lietuvą. Kadangi kelionę pirkome per kelionių agentūrą, ji mums ir patarė kreiptis į avialinijas dėl atlygio“, – sako nukentėjęs keliautojas.

Anot pašnekovo, du mėnesius jie iš bendrovės nesulaukė jokių konkrečių atsakymų, todėl tuomet nusprendė kreiptis į teisės specialistus: „Ta pati kelionių agentūra parekomendavo kreiptis į advokatą, taip ir padarėm.“ Dainius tikina, jog nors procesas buvo ilgas – kompensaciją jie gavo beveik tik po metų, tačiau buvo verta – atlygis padengė teisininko išlaidas ir jiems dar liko nemenka pinigų suma. Iš viso vyras kartu su žmona gavo 800 eurų kompensaciją. „Nors patyrėm nemalonumų, tačiau už šį atlygį galėjom vėl keliauti“, – šypsosi vyriškis.

Jei lėktuvas vėluoja daugiau nei 2 valandas

Advokatų kontoros ADER advokatas Edmundas Rusinas teigia, jog kiekvienam keleiviui visuomet svarbu žinoti savo teises. Ir ypač verta jomis pasidomėti prieš keliaujant svetur. „Jei lėktuvas yra atšaukiamas arba vėluoja daugiau nei  2 valandas,  keleiviai turi teisę reikšti pretenzijas ir gauti kompensaciją.“ Europos sąjungos reglamentai nustato, jog pagal kelionės atstumą priklauso kompensacijos dydis.

Iki 1500 km – 250 eurų kompensacija, Bendrijos vidaus skrydžių atveju ir 1500–3500 km – 400 eurų, daugiau kaip 3500  km – 600 eurų.   Tačiau, anot teisininko, ypatingų aplinkybių metu – dėl meteorologinių sąlygų, oro eismo valdymo sprendimų, politinio nestabilumo ar keleivių saugumo – kompensacija nepriklauso: „Bet verta nepamiršti dar vieno dalyko.

Nors tokių atvejų metu jums ir nepriklausytų kompensacija – avialinijos jumis turi pasirūpinti. Leisti nemokamai susisiekti su artimaisiais telefonu ar elektroniniu paštu, pasirūpinti, maistu, gėrimu, nakvyne ir net transportu iki viešbučio – jei to reikia.“ Na, o jei  viskuo  pasirūpinote savo lėšomis – bendrovė turi jūsų patirtus finansinius nuostolius kompensuoti.

Daugiau drąsos

Tokių situacijų, kai nukenčia keleiviai, nutinka nemažai – jos aprašomos žiniasklaidoje, aptariamos draugų rate, tačiau lietuviai nesiryžta kreiptis pagalbos į patyrusius specialistus.

Baiminasi, jog tai užims daug laiko, teks daug nervintis ir išleisti daug pinigų.

„Tai klaidinga nuomonė. Visų pirma, dažnai  nukentėjusiai pusei skiriama ne tik kompensacija, bet ir atlyginamos advokato išlaidos. Be to, jei kreipiamasi į kvalifikuotą specialistą – tai daug laiko neužima, kadangi beveik viskuo rūpinasi teisininkas“, – teigia. E. Rusinas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.