„Tallinn Music Week“: estai ir vėl mus pralenkė

Keliolika Lietuvos atlikėjų, savo kūrybą pristačiusių festivalyje „Tallinn Music Week“, liko sužavėti – tokio lygio renginio norėtų sulaukti ir mūsų šalyje.

Daugiau nuotraukų (1)

Ramūnas Zilnys

Apr 2, 2014, 7:46 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 10:28 PM

Atidarymo kalbą sakantis prezidentas Toomas Hendrikas Ilvesas, puikiai išmanantis rokenrolo istoriją, mintimis besidalijančios skandalingosios rusės „Pussy Riot“, didžiausių užsienio muzikos leidyklų ir festivalių atstovai – visu tuo Estijoje pavasarį vykstantis „Tallinn Music Week“ vilioja jau šešerius metus, rašo "Lietuvos rytas".

227 atlikėjai ir grupės šįmet susirinko į Taliną, kad koncertuotų. Be honoraro – tiesiog tam, kad atrastų naujos publikos ir galbūt sudomintų specialistus, kurie gali muzikantams atverti naujų kelių.

Gausus lietuvių desantas

Viena vertus, tai primena talentų turgų – tokį, kuriame parduoti savo kūrybą tikrai pavyks ne visiems.

Kita vertus, tai – galimybė pagroti publikai, kurios kitomis aplinkybėmis tikriausiai niekada nepasiektum.

Lietuviai „KeyMono“ bei atlikėjų Beissoul ir Einiaus duetas sausakimšame kokteilių klube HETK įsitikino, kad estų ramus būdas tėra neteisingas stereotipas – publika ošė taip, kad nė nepatikėtum, jog šią muziką girdi pirmą kartą.

Sparčiai populiarėjantis elektroninės muzikos duetas „Golden Parazyth“ šturmavo didelę erdvę – klubą „Rock Cafe“, kur vos diena anksčiau grojo JAV metalo žvaigždės „Manowar“.

Surinkti pilną salę buvo per didelis iššūkis, bet estai lietuvius priėmė ne prasčiau nei ten pat tą vakarą grojusius savo dievukus „Tenfold Rabbit“, „Facelift Deer“ ar visose trijose Baltijos šalyse mėgstamus latvius „Instrumenti“.

Savo akimirkos sulaukė ir reperiai „Dee & Kamy“, pusę dviejų nakties drebinę klubo „Sinilind“ sienas, ir mažiau populiarios muzikos atlikėjai – viena įdomiausių jaunų Lietuvos grupių „Without Letters“, elektroninės muzikos kūrėjai 96wrld ir Fingalick, Dariaus Gerulio projektas „King Sleep“ ir kiti.

Pasirinkimas – milžiniškas

Manantys, kad po šių pasirodymų iškart sulauks kvietimo groti Austrijoje, Vokietijoje ar Rusijoje, žinoma, šiek tiek klysta.

„Šis festivalis suteikia įrankį muzikantams.

Jie patys turi stengtis tuo pasinaudoti. Džiaugiuosi, kad festivalyje šįmet daug lietuvių. Jie nusipelno būti pastebėti“, – sakė „Tallinn Music Week“ rengėja Helen Sildna.

Muzikantai ir jų vadybininkai nuo ryto iki vakaro atakuoja atvykusius delegatus bandydami privilioti į savo koncertą.

Misija nelengva. Kaip suspėti į keliolika koncertų, vykstančių tuo pačiu metu? Pavyzdžiui, kai skirtinguose miesto kampeliuose groja naujosios britų „indie“ pažibos „Public Service Broadcasting“ ir įtakingos JAV leidyklos „Sub Pop“ neseniai pastebėta lyriška etiopė iš Suomijos Mirel Wagner?

Arba pasirinkti, ko klausytis – roko dainininko Peterio Gabrielio garbinamos rusės Inos Želanajos ar sparčiai kylančių „be penkių minučių“ žvaigždžių iš Vokietijos „Ballet School“?

O juk šalia – dar ir per 150 ambicingų estų atlikėjų ir grupių, nuo hiphopo iki klasikos.

Nuo jaukių senamiesčio barų iki didelio kino teatro „Soprus“ ar sename sovietinių biurų pastate įsikūrusios studijos – vietą geram vakarui, kaip ir muzikos žanrą, kiekvienas melomanas galėjo pasirinkti iš daugybės variantų.

Greitai lakstydamas per vakarą galėjai pamatyti keliolika koncertų – nemažai nemokamų pasirodymų dar popiet vyko ir prekybos centruose, miesto knygynuose.

Stengėsi atkreipti dėmesį

Kaip pasiekti, kad „Iceland Airwaves“, „Primavera Sound“, „Stereoleto“ ar kitų Europoje žinomų festivalių rengėjai ateitų pasiklausyti būtent lietuvių?

Lietuviai šįmet pirmąkart pabandė kiek aktyviau atkreipti dėmesį į save – jaukiame senamiesčio bare surengė vakarėlį su gėrimais ir užkandžiais, kuriame koncertavo „Without Letters“, „Dee & Kamy“ ir į Taliną specialiai dėl šio renginio užsukęs Martynas Levickis.

Kaip ir buvo galima nujausti, daugiausia aplodismentų sulaukė ugningasis M.Levickis. Kita vertus, jam reklamos reikia mažiau – po didelės leidyklos „Decca Classics“ sparnu prisiglaudęs akordeonininkas vis labiau garsėja Europoje.

„Nelabai mėgstu akordeono, tačiau turiu pripažinti – jis tikras virtuozas“, – šypsojosi į vakarėlį užsukęs britų žurnalo „Mojo“ kritikas Kieronas Tyleris.

Su šypsena lietuvių pasirodymus stebėjo ir Rusijos muzikos kritikas Artemijus Troickis.

Išvadas daryti per anksti – ar išdalytos vizitinės kortelės virs kvietimais koncertuoti, bus galima spręsti po keleto mėnesių.

Renginys nustebino

„Esame čia pirmą kartą. Įspūdis – neišdildomas. Kad tai vyksta Estijoje, sunku patikėti. Pamatėme bent keliolika grupių, kurias tikrai bandysime pakviesti į Lietuvą“, – sakė į Taliną atvykę Vilniaus menų fabriko „Loftas“ šeimininkai Viktoras ir Živilė Diawaros.

„Estai mus yra gerokai pralenkę. Šioje šalyje kitoks požiūris į muzikos renginių rėmimą valstybės pinigais.

Kita vertus, mūsų formulė panaši, bet šiek tiek skiriasi. Čia į daugelį koncertų galima patekti su bilietais, o Vilniuje beveik visi jie nemokami“, – sakė Vilniuje rudenį rengiamo festivalio „Vilnius Music Week“ organizatorius Lauras Lučiūnas.

Žinia apie Lietuvos festivalį jau pasiekė Taliną – nemažai į Estiją atvykusių muzikos verslininkų apie jį teiravosi ir domėjosi galimybėmis atvykti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.