Antsvorio turintiems keleiviams keliauti kainuos brangiau

Vienos mažiausių pasaulyje valstybių Samoa oro linijos „Samoa Air“ tapo pirmosiomis pasaulyje, pradėjusios imti papildomą mokestį už keleivių antsvorį. Tai yra, per daug sveriantiems keleiviams nuo šiol lėktuvo bilietai kainuos brangiau.

Pagal naują sistemą „Samoa Air“ kleiviai privaro registruodamiesi oro linijų interneto puslapyje suvesti savo pačių ir bagažo svorį.<br>123rf asociatyvi nuotrauka
Pagal naują sistemą „Samoa Air“ kleiviai privaro registruodamiesi oro linijų interneto puslapyje suvesti savo pačių ir bagažo svorį.<br>123rf asociatyvi nuotrauka
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 11, 2013, 10:41 PM, atnaujinta Mar 8, 2018, 10:44 AM

„Tai teisingiausias keliavimo būdas. Nėra jokių papildomų mokesčių per dideliam bagažui. Tai tiesiog kilogramai“, - radijo stočiai „ABC Radio“ komentavo „Samoa Air“ kompanijos vadovas Chrisas Langtonas.

Nutukimo problema Samoa saloje yra itin opi, kaip ir daugumoje kitų Ramiojo vandenyno salų. Samoa neretai patenka į šalių, kuriose nutukimo lygis didžiausias, dešimtuką. Ch.Langtonas tiki, kad jo vadovaujamų oro linijų įvestas mokestis bus viena iš priemonių, skatinančių gyventi sveikai ir saugotis antsvorio.

Pagal naują sistemą „Samoa Air“ kleiviai privaro registruodamiesi oro linijų interneto puslapyje suvesti savo pačių ir bagažo svorį. Mokestis už antsvorį priklauso nuo nuotolio, kurį teks įveikti. Skrendant trumpiausią galimą atstumą šalies viduje teks mokėti papildomai po 1 JAV dolerį už kiekvieną viršytą kilogramą. O leidžiantis į ilgesnę kelionę mokestis už 1 papildomą kilogramą gali siekti ir apie 4,16 JAV dolerio.

Sukčiauti registruojantis neišeis, nes visi keleiviai privalės ant svarstyklių lipti ir oro uoste.

Ch.Langtonas pastebėjo, kad lėktuvo sėdynių plotis ir atlošo nuolydžio kampas jau ir taip per laiką pakito, nes žmonės pasidarė šiek tiek didesni, platesni ir aukštesni, nei prieš 40-50 metų.

Jis taip pat pažymėjo, kad su vaikais keliaujančios šeimos pagal naująją „mokėk už svorį“ sistemą gali už kelionę pradėti mokėti mažiau.

Samoa turizmo viešųjų ryšių ir rinkodaros atstovas Peteris Sereno sakė tikintis, kad naujoji politika bus naudinga ir dėl saugumo.

„Samoa Air“ keleivius skraidina nedideliais „BN2A Islander“ ir „Cessna 172“ lėktuvais.

„Kadangi šiuose lėktuvuose telpa tik nuo 8 iki 12 žmonių, o atsiranda stambesnių samojiečių, juos reikia pasverti ir paskirstyti šį svorį tolygiai lėktuvui, kad būtume tikri, jog visi bus saugūs“, - sakė P.Sereno.

Norvegų ekonomistas Bharatas P.Bhatt neseniai pasiūlė įvesti mokesčio už kilogramą politiką. Vežėjai esą taip pat gali kompensuoti papildomų degalų kiekį, kurio reikia vežant stambesnius žmones.

Kai kurios Jungtinių Amerikos Valstijų oro linijos jau verčia nutukusius keleivius, netelpančius į vieną vietą, mokėti už dvi. Bet „Samoa Air“ atvejis - pirmasis, kai oro linijos ima specialų mokestį už kiekvieną papildomą keleivio kilogramą.

Parengė Giedrė Balčiūtė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.