Ukmergės jūrų skautai be jūros, bet su laivu

Nors jūra nuo Lietuvos viduryje esančios Ukmergės yra toli, čia įsikūrę jūrų skautai nesėdi rankų sudėję – jie pastatė pirmąjį savo laivą.

20 jūrų skautų savo idėją įgyvendino per septynis mėnesius, dirbdami maždaug po 8 valandas per savaitę. Prieš kelias dienas laivas išbandytas ežere.<br>D.Zimblienės nuotr.
20 jūrų skautų savo idėją įgyvendino per septynis mėnesius, dirbdami maždaug po 8 valandas per savaitę. Prieš kelias dienas laivas išbandytas ežere.<br>D.Zimblienės nuotr.
20 jūrų skautų savo idėją įgyvendino per septynis mėnesius, dirbdami maždaug po 8 valandas per savaitę. Prieš kelias dienas laivas išbandytas ežere.<br>D.Zimblienės nuotr.
20 jūrų skautų savo idėją įgyvendino per septynis mėnesius, dirbdami maždaug po 8 valandas per savaitę. Prieš kelias dienas laivas išbandytas ežere.<br>D.Zimblienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Daiva Zimblienė („Lietuvos rytas“)

Jul 30, 2015, 6:57 AM, atnaujinta Oct 22, 2017, 12:13 PM

Nesudėtingos konstrukcijos, daugiau nei 100 kilogramų sveriančioje, beveik 4 metrų ilgio, 1,35 metro pločio ir apie pusės metro aukščio bortą turinčioje bei 6,5 kvadratinio metro ploto burėmis pasipuošusioje burvaltėje „Laumė“ gali be vargo sutilpti trys suaugę žmonės.

„Tai pirmasis Nepriklausomos Lietuvos istorijoje nuo nulio – pagal brėžinius jaunimo pagamintas laivas.

Remiantis istorijos šaltiniais, pastarąjį kartą savadarbius burinius laivus statė jūrų skautai Biržuose 1930–1933 metais“, – sakė Ukmergės jūrų skautų vadovas 35 metų Jonas Dragūnas.

Šią tradiciją atgaivinti nusprendusiems ukmergiškiams teko pasikonsultuoti su užsienio jūrų skautais, laivų statytojais ir kitais specialistais, ieškoti projekto rėmėjų.

20 Ukmergės jūrų skautų nuo 13 iki 18 metų savo idėją įgyvendino per septynis mėnesius, dirbdami po maždaug 8 valandas per savaitę.

Laivo statybos sudomino ir patyrusius buriuotojus iš Vilniaus ir Kauno, kurie dėl to nepatingėjo atvažiuoti į Ukmergę.

„Mūsų skautų pagrindą sudaro merginos.

Todėl joms teko išmokti naudotis juostiniu ir vibraciniu šlifuokliais, obliumi, elektriniais suktukais ir grąžtais, siaurapjūkliais, freza, kaltais“, – pasakojo J.Dragūnas.

Ukmergiškiai pasirinko klasikines jachtos spalvas – tamsiai mėlyną ir baltą.

Skautai apskaičiavo, kad „Laumė“ jiems kainavo apie 2 tūkstančius eurų.

J.Dragūnas pasidžiaugė, kad tai yra puiki investicija – tokio tipo laivai yra tvirti ir saugūs, jais galima plaukioti iki 40 metų.

Laivo dizaineris Paulas Fisheris šį laivo modelį, pavadintą „Petite Brise“, sukūrė Didžiosios Britanijos Dauntsey mokyklos mokiniams, besimokantiems statyti laivus ir buriuoti.

Ukmergiškiai jūrų skautai Žirnajų ežere (Ukmergės r.) jau išbandė „Laumę“ ir liko ja patenkinti.

Rugpjūčio 15 dieną trečius metus organizuojamos Pabaisko regatos Žirnajų ežere metu planuojama „Laumę“ pašventinti ir taip priimti į jūrų skautų laivyną.

Šiemet čia pirmą kartą vyks ir Lietuvos jūrų skautų taurės regata.

Laivynas negausus

Lietuvoje šiuo metu yra apie 300 jūrų skautų, kurie yra pasiskirstę po atskirus šalies miestus: Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Marijampolę ir Ukmergę.

Jūrų skautų laivyną sudaro keli buriniai laiveliai, baidarės, viena sportinė jachta ir keletas plaustų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.