Skaitmeninė televizija: ką daryti, kad po mėnesio televizorius dar rodytų?

Lygiai po mėnesio, spalio 29-ąją, televizija žengs į naują erą — Lietuvoje bus išjungta analoginė televizija. Skaitmeninė TV “Viasat” nusprendė patyrinėti, kaip televiziją žiūri tie, kurie dar mato analoginę TV, ir tie, kurie transliacijas mato skaitmeniniu būdu.

Į klausimą: “Ar žinote, ką reikia daryti norint žiūrėti televizijos laidas po spalio 29-osios, kai bus išjungta analoginė televizija?”, 91 procentas atsakė “taip”.<br>R. Danisevičius
Į klausimą: “Ar žinote, ką reikia daryti norint žiūrėti televizijos laidas po spalio 29-osios, kai bus išjungta analoginė televizija?”, 91 procentas atsakė “taip”.<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Erika Zabulėnienė ("TV antena")

Sep 29, 2012, 5:26 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 11:47 AM

Rugpjūčio pabaigoje “Viasat” užsakymu bendrovės “Spinter” atliktame tyrime dalyvavo skaitmeninės TV “Viasat” klientai ir analoginės TV žiūrovai. Pastarųjų rugsėjo mėnesį Lietuvoje dar buvo 21 proc. — apie 600 tūkstančių gyventojų, arba visas Vilniaus miestas.

Į klausimą: “Ar žinote, ką reikia daryti norint žiūrėti televizijos laidas po spalio 29-osios, kai bus išjungta analoginė televizija?”, 91 procentas atsakė “taip”.

“Šis atsakymas dar nereiškia, kad šie žmonės jau pasirengė skaitmeninės televizijos atėjimui. “Ne” ir “nežinau” atsakė atitinkamai 6 ir 3 proc. respondentų. Gali būti, kad prasidėjus naujų transliacijų technologijų erai toks, o gal net ir dar didesnis procentas žmonių taip ir liks be televizijos”, — “TV antenai” sakė “Viasat” ryšių su klientais vadovė Ingrida Matuolienė.

— Ar jus nustebino duomenys, kad net 91 procentas respondentų žino, ką reikia daryti norint matyti laidas išjungus analoginę TV?

— Teigiamai į klausimą atsakę respondentai nebūtinai yra įsigiję visą reikiamą įrangą ar tapę skaitmeninės TV klientais. Dauguma jų žino, ką reikia daryti, bet dar nieko nedarė.

Čia ir yra įdomioji tyrimo dalis. Gali būti, kad žmonių, nepasirengusių pereiti prie skaitmeninės TV, liks netgi daugiau nei 10 procentų.

— Ko dažniausiai klausia žiūrovai, norintys tapti skaitmeninės televizijos klientais?

— Dažniausias klausimas: “Ką man daryti?” Kitas klausimas: “Kurios televizijos bus skaitmeninės ir kurios ne?” Taip pat: “Kurių televizijų klientams nieko nereikės daryti?” Žmonės bando išsiaiškinti skaitmeninės televizijos pranašumus.

— Ir ką jūs jiems atsakote?

— Aiškiname apie skaitmeninės TV ypatumus ir pranašumus, atsakome, kodėl žmogus turėtų ja susidomėti.

— Tad kokie yra skaitmeninės TV pranašumai?

— Pirmiausia, žinoma, technologiniai — garso ir vaizdo kokybė. Tiems, kurie skaitmeninę gali palyginti su analogine televizija, aiškinti nereikia. Paprastai tariant, skaitmeninė televizija — tai švaresnis vaizdas, “sniegelio” nebuvimas, komfortiškas žiūrėjimas.

Skaitmeninis būdas visuomet užtikrina puikų vaizdą. Na, žinoma, išskyrus stichines nelaimes, nuo kurių genda ne tik televizijos technika.

Tačiau mūsų servisas veikia beveik visą parą, tad jeigu kas nors atsitiko imtuvui, visada atvyks meistrai.

Antra — turinys, arba kanalų pasirinkimas. Skaitmeninės TV žiūrovai turi galimybę matyti daugiau programų nei analoginės televizijos.

Be to, skiriasi techninės funkcijos — kaip, pavyzdžiui, galimybė įsirašyti laidas, filmus arba apsaugoti vaikus užblokuojant jiems netinkamas programas.

— Ar užblokuoti kanalus gali tik skaitmeninės TV žiūrovai?

— Net ketvirtadalis “Viasat” klientų siekia apsaugoti vaikus nuo netinkamų šiems laidų, tarp analoginės TV žiūrovų tokių yra penktadalis.

Skaitmeninės TV žiūrovai turi galimybę apsaugoti vaikus užblokuodami nederamus kanalus slaptažodžiu. Kol tėvų nėra namie, vaikai nematys nederamų programų. Ši paslauga yra labai populiari. O analoginės TV žiūrovai tokios galimybės neturi išvis. Tad galima sakyti, kad skaitmeninė televizija yra saugesnė.

— Skaitmeninės TV žiūrovai gali pasirinkti ir kokia kalba žiūrėti programas?

— Net 81 proc. mūsų klientų teigia mėgstantys žiūrėti televizijos programas originalo kalba.

Skaitmeninė televizija leidžia pasirinkti kalbą arba subtitrus. Tik 14 proc. analoginės TV žiūrovų teigia turintys galimybę stebėti laidas originalo kalba.

— Ar jaučiami pokyčiai per pastaruosius mėnesius, iki skaitmenizacijos likus 30 dienų?

— Nuo rugpjūčio vidurio susidomėjimas skaitmeninės televizijos galimybėmis išaugo pustrečio karto. Visoje rinkoje jaučiamas pagyvėjimas.

Susidomėjimas skaitmenine televizija ypač išaugo pasibaigus atostogų metui. Nors dauguma žiūrovų reagavo laiku, manau, bus ir tokių, kurie atsibus likus paskutinei nakčiai prieš išjungiant analoginę televiziją.

— Ar jums tenka konsultuoti klientus, kaip atnaujinti vaizdo techniką?

— Daug žmonių klausia, ar jų televizorius bus tinkamas.

Neretai jie įvardija netgi gamintojo pavadinimą ar metus. Jeigu netinkamas, klausia, ką reikėtų įsigyti.

Dažnai tenka pasitikslinti, kokio amžiaus jų televizorius — ar 20 metų, ar dar senesnis. Tuomet aiškinamės, ar jis turi tinkamas jungtis priedėliui.

Kartais pajuokaujame, kad turimą senieną pelningiau būtų pristatyti į antikvariatą ir už gautus pinigus įsigyti modernų televizorių.

— Lietuviams aktualios sporto transliacijos. Kodėl skaitmeninės TV “Viasat” klientai turi daugiau galimybių jas matyti?

— Daug investuojame į sporto transliacijas. Perkame daug sporto produktų ir klientams stengiamės pateikti transliacijų įvairovę. Į pagrindinį savo sporto kanalą “Viasat Sport Baltic” sudedame aktualiausią turinį.

Daug transliacijų rodoma ir per kitus mūsų sporto kanalus: “Viasat Premier League HD”, “Viasat Motor”, “Viasat Golf”. Stengiamės rodyti tai, kas Lietuvai aktualu. Šiuo atveju svarbiau ne kiekis, bet kokybė.

Net 74 proc. mūsų klientų turi galimybę stebėti mėgstamas sporto rungtynes. Tokia galimybė mažiau prieinama analoginės TV žiūrovams — tik pusė jų randa tai, ką pageidauja matyti.

— Įdomus rodiklis — net 37 procentus “Viasat” klientų televizija įkvepia keliauti.

— Šis skaičius mus taip pat nudžiugino. Iš tų 37 proc. net 28 proc. nori aplankyti šalis, kurias mato per TV, 9 proc. žiūri apie šalis, kurias planuoja aplankyti.

Analoginė TV mažiau įkvepia keliauti — 22 proc.

Taip yra dėl to, kad mes rodome daug dokumentikos, kurią mėgsta Lietuvos žiūrovai.

Užsisakinėdami mūsų paslaugas dauguma klientų labiausiai domisi, kokius rodome dokumentikos kanalus. Visa tai veda į pasaulio pažinimą ir nuteikia optimistiškai.

— Kaip respondentai atsakė į tyrimo klausimą: “Ką darote, kai sugenda televizorius?”

— Trys procentai analoginės TV žiūrovų televizoriaus gedimo problemas vis dar sprendžia paprastai ir įprastai — kumščiu. Tokio atsakymo nepateikė nė vienas skaitmeninės TV žiūrovas.

— Modernių plokščiaekranių televizorių ir skaitmeninės įrangos tokiu būdu nepataisysi.

— Pasirinkę skaitmeninę TV klientai gauna ir priežiūros garantiją. Todėl, jei iškyla kokių nors problemų, net pusė klientų skambina mums.

Vis dėlto lietuviai — auksarankių tauta. (Juokiasi.) Net penktadalis žiūrovų antenas bando remontuoti patys. Tik 12 procentų kviečia televizorių meistrus.

O štai net 87 proc. analoginės TV žiūrovų technines problemas turi spręsti savo jėgomis: 47 proc. skambina meistrui ir net 40 proc. gedimus taiso patys.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.