Tačiau kol girtas kelių erelis važinėjo Nemenčinės apylinkėmis, policijos pareigūnai turguje tikrino, ar prekiautojai gėlėmis nepažeidžia taisyklių. „Pareigūnai atvyko, tačiau jau buvo vėlu“, – LRT laidoje „Svarbios detalės“ sakė Lietuvos policijos departamento Pajėgų valdymo valdybos viršininkas Arūnas Paulauskas.
Pareigūnai tvirtina, kad dėl nelaimės kalti ne gėles tikrinę policininkai, bet senas ir netinkamas darbo modelis. Būtent Murauskų tragedija tapo vienu iš tų skaudžių atvejų, kai buvo peržiūrėtos įvykių kategorijos bei reagavimo laikas.
Jei taip nutiktų šiandien, vietoje dirbantys pareigūnai, neprikalausomai nuo to, kokiai tarnybai jie priklauso, skubiai vyktų į įvykio vietą. Policijos atstovai teigia, kad sistema keičiasi.
Ar iš tiesų kaltas Bendrasis pagalbos centras (BPC), kurio adresu labai dažnai laidomos kritikos strėlės? Laidos metu apie savo darbą pasakoja ne tik BPC atstovai, tačiau gerokai efektyviau „kalba“ ir autentiški garso įrašai. Įžeidinėjimai, pastabos ir mokymai, kaip reikia dirbti – tokia yra operatorių kasdienybė.
Modelių agentūros „Modilina“ vadovė Jolanta Sadauskienė tvirtina, jog kai kuriose situacijose operatoriai turėtų elgtis profesionaliau. Neseniai žinoma moteris ne juokais pabūgo ją miške galimai sekančio automobilio ir pagalbos kreipėsi bendruoju pagalbos telefonu.
Septynmetis jonavietis Nojus Dalmontas gali būti pavyzdžiu visiems – vaikas iškvietė pagalbą savo tėčiui, kuris namuose prarado sąmonę. Kai tėtis nukrito, Nojus pagalvojo, kad jis mirė. Tačiau baimės apimtas septynmetis paskambino bendruoju pagalbos telefonu ir iškvietė tarnybas – nors ir nežinojo savo gyvenamosios vietos adreso, jis buvo nustatytas pagal mobiliojo ryšio signalą.
Už drąsą berniukas Budapešte vykusioje skubios pagalbos operatorių konferencijoje paskelbtas jaunuoju superdidvyriu. „To įrašo, kuriame vaikas praneša apie mirusį tėtį, klausytis sunku net ir suaugusiems“, – sako laidos „Svarbios detalės“ vedėja Živilė Kropaitė.