Scenos dievaitės Madonnos vaidmenys kine kėlė pašaipas

Žlugimas, sėkmė ir vėl žlugimas – taip būtų galima apibūdinti Madonnos (60 m.) ambicijas įsitvirtinti ekrane. Vienos ryškiausių pasaulio popdainininkių vaidyba dažnai sulaukdavo žiūrovų ir kritikų pašaipų.

Sukūrusi vaidmenį „Evitoje“ Madonna pateko į Guinnesso rekordų knygą kaip daugiausia kostiumų filme pakeitusi aktorė.
Sukūrusi vaidmenį „Evitoje“ Madonna pateko į Guinnesso rekordų knygą kaip daugiausia kostiumų filme pakeitusi aktorė.
„Konkreti auka“ (A Certain Sacrifice).
„Konkreti auka“ (A Certain Sacrifice).
„Šanchajaus siurprizas“ (Shanghai Surprise).
„Šanchajaus siurprizas“ (Shanghai Surprise).
„Nublokšti“ (Swept Away).
„Nublokšti“ (Swept Away).
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

2018-09-08 14:29

Visi pažįsta Madonną Louise Ciccone kaip skandalingą dainininkę, agresyvią, seksualią blondinę, aktoriaus Seano Penno (58 m.), režisieriaus Guy Ritchie (49 m.) buvusią žmoną ir daugelio garsių vyrų meilužę. Tačiau ne visi, paminėjus jos vardą, prisimena, kad ji dar ir aktorė bei režisierė.

Neseniai Madonna paminėjo 60-metį.

Ta proga primename ryškiausius jos kino karjeros etapus.

„Konkreti auka“ (A Certain Sacrifice), 1979 m. Šis filmas – Madonnos debiutas kine, tačiau pirmas blynas stipriai prisvilo.

Viskas prasidėjo romantiškai. Sužinojusi, kokį filmą ketina statyti režisierius Stephenas Jonas Lewicki, Madonna nusiuntė jam trijų puslapių laišką, kuriame žavėjosi jo talentu ir prašė pagrindinio vaidmens. Ji netgi rašė galinti dirbti nemokamai.

Siužetas, kuris taip patiko Modonnai, paprastam kino žiūrovui atrodė mažų mažiausiai keistas.

Pagrindinė herojė Bruna gyvena su trimis, kaip dabar įprasta sakyti, partneriais: vyru, moterimi ir transvestitu. Visi laimingi, tačiau kartą Bruna išprievartaujama.

Jauna moteris nutaria atkeršyti. Ji ir jos sugyventiniai, persirengę prostitutėmis, užpuola skriaudiką ir žiauriai jį nužudo.

Žiūrovai neįvertino šio kūrybinio eksperimento, tad po premjeros praėjus keleriems metams Madonna nėrėsi iš kailio, kad daugiau niekas nepamatytų „Konkrečios aukos“.

Scenos deivė siekė uždrausti filmo rodymą visur, kur tik įmanoma, taip stebindama režisierių, kuris gyrėsi atvedęs ją į kiną.

„Šanchajaus siurprizas“ (Shanghai Surprise), 1986 m. Kriminalinė drama pagal Tony Kenricko romaną „Faradėjaus gėlės“ gavo šešias Auksinės avietės, garsiausios antipremijos, nominacijas. Madonna tuomet pavadinta blogiausia metų aktore.

Šį filmą nuo pat pradžių persekiojo nesėkmės. Filmavimo darbai virė senose Honkongo lūšnose, kuriose knibždėte knibždėjo blakių, tarakonų ir žiurkių, todėl nuolat tekdavo stabdyti darbus – kam nors iš kūrybinės komandos vis prireikdavo tualeto.

Maža to, kaip vėliau paaiškėjo, filmo kūrėjus stebėjo nusikaltėliai. Kažkoks piktadarys ištaikė progą, kai visi buvo paviljone, uždarė juos ten patamsyje be maisto ir vandens ir pareikalavo 50 tūkst. dolerių.

Madonna iki šiol šiurpsta prisimindama darbą „Šanchajaus siurprizo“ filmavimo aikštelėje.

Tiesa, ką veikė per pertraukas tarp filmavimų, moteris nutyli, nors kaip tik kuriant šį filmą džiaugėsi meile su ką tik sutuoktiniu tapusiu S.Pennu, kuris atliko pagrindinį vaidmenį.

Kai ši drama patyrė nesėkmę kino teatruose, o Madonną britų spauda pavadino „nešvankaus roko karaliene, kuri įsivaizduoja esanti Greta Garbo“, tarp jos ir S.Penno vis dažniau įsiplieksdavo kivirčų.

„Evita“, 1996 m. Kai atrodė, kad iš Madonnos kine nėra ko daugiau tikėtis, ekranuose pasirodė filmas pagal Andrew Lloydo Webberio to paties pavadinimo miuziklą.

Keista, bet amerikiečių dainininkei pavyko idealiai persikūnyti į Argentinos geležinę ledi Evą Duarte, pulkininko Juano Peróno žmoną.

Pirmą kartą gyvenime Madonna sulaukė palankių kritikų atsiliepimų ir gavo tikrą apdovanojimą už darbą kine – Auksinį gaublį.

Dėl „Evitos“ atlikėja pateko į Guinnesso rekordų knygą. Apskaičiuota, kad filme ji pakeitė daugiausia kostiumų kino istorijoje ir sugebėjo aplenkti ankstesnę rekordininkę Elizabeth Taylor „Kleopatroje“.

„Nublokšti“ (Swept Away), 2002 m. Kai Madonna pasijuto iš tiesų esanti aktorė, likimas ją suvedė su geru režisieriumi. Tiesa, iš pradžių G.Ritchie tapo Madonnos vyru ir tik vėliau ėmėsi bendro darbo kine.

Istorija buvo viliojanti: turtingi plevėsos plaukioja kateriu Viduržemio jūroje. Vairuoti katerį jiems padeda jūreivis Džiuzepė. Jis nepatinka Ember – Madonnos herojei – ji taip pat jam įgriso savo pastabomis.

Netikėtai Ember ir Džiuzepė atsiduria vieni saloje.

Tačiau nei G.Ritchie talentas, nei ankstesnė Madonnos sėkmė neišgelbėjo filmo nuo pašaipų.

„Nublokšti“ buvo nominuoti aštuonioms Auksinėms avietėms. Viena nominacijų buvo ypač iškalbinga: „Blogiausias dešimtmečio filmas“.

Sukrėsta Madonna paskelbė baigianti aktorės karjerą, nes nenorinti savo prasta vaidyba kitiems daryti meškos paslaugos.

„Purvas ir išmintis“ (Filth and Wisdom), 2008 m.

Kai Madonna pareiškė, kad skiriasi su aktoryste, daugelis kino kritikų lengviau atsiduso. Bet, kaip pasirodė, neilgam. Mat popkaralienė pabandė į kiną prasimušti iš kitos pusės – per režisūrą.

Jos režisuotos dramos „Purvas ir išmintis“ siužetas įmantrus, bet šiuolaikiškas: ukrainiečių imigrantas Andrejus svajoja apie šlovę, nori išpopuliarinti savo čigoniško pankroko grupę, bet kol neaplankė sėkmė, uždarbiauja kitur – už pinigus plaka mazochistus.

Andrejus gyvena Londone su dviem merginomis – balerina ir vaistininke, norinčia padėti Afrikos vaikams.

Madonna taip tvirtai tikėjo šio savo kūdikio sėkme, kad net įsiprašė į nekonkursinę Berlyno kino festivalio programą.

Didžiausiam jos nusivylimui, jokio prizo negavo.

Parengė Milda Augulytė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.