Vokietijos TV laidos kūrėjams kaunietis aprodo pasaulio geležinkelius

Vokietijos televizijos laidos apie įdomiausius pasaulio geležinkelius titruose galima išvysti ir kauniečio Udriaus Armalio (48 m.) pavardę. Kelionių organizatorius su šios laidos kūrėjais yra aplankęs ne vieną šalį.

U.Armalis jau 13 metų bendradarbiauja su Vokietijos televizijos SWR laidos „Geležinkelio romantika“ kūrėjais.<br>G.Bitvinsko nuotr.
U.Armalis jau 13 metų bendradarbiauja su Vokietijos televizijos SWR laidos „Geležinkelio romantika“ kūrėjais.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Laidos apie Estijos geležinkelius filmavimo akimirka.
Laidos apie Estijos geležinkelius filmavimo akimirka.
Urale vaikai traukiniais vyksta į mokyklą.
Urale vaikai traukiniais vyksta į mokyklą.
Siaurasis geležinkelis Gulbenėje (Latvija).
Siaurasis geležinkelis Gulbenėje (Latvija).
Ventspilyje (Latvija) buvo atkuriamos 1930 metų akimirkos.
Ventspilyje (Latvija) buvo atkuriamos 1930 metų akimirkos.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

May 22, 2020, 10:23 AM, atnaujinta May 29, 2020, 3:43 PM

Nuo vaikystės geležinkeliais besidomintis U.Armalis su Vokietijos televizijos SWR laidos „Geležinkelio romantika“ („Eisenbahn Romantik“) kūrėjais bendradarbiauja jau 13 metų.

Jis suranda ir pasiūlo filmavimo vietas, parengia kelionės planus, gauna leidimus filmuoti, užsako viešbučius, drauge keliauja.

Lietuvis dalyvavo kuriant ne vieną filmą apie Lietuvos, Latvijos, Estijos, Ukrainos, Rusijos, Japonijos geležinkelius.

Vienas filmas pasakoja apie konteinerinį traukinį „Vikingas“, kuris važinėja tarp Lietuvos ir Ukrainos.

„Laida „Geležinkelio romantika“ gyvuoja jau beveik tris dešimtmečius, o jos auditorija siekia daugiau kaip 2 mln. žiūrovų.

Laida supažindina ne tik su geležinkeliais, bet ir su šalies, kurioje vyksta filmavimas, gyvenimu, kultūra, svarbiausiais objektais.

Laida prisideda prie kiekvienos šalies populiarinimo“, – pasakojo U.Armalis. Kaip ir visai kūrimo komandai, kiekviena kelionė lietuviui suteikia nemenką adrenalino dozę.

Daugybę ekskursijų geležinkelio tema po Lietuvą ir kitas šalis parengęs kelionių agentūros „Superkelionės.lt“ vadovas pasakojo, kad daug kur geležinkeliai laikomi strateginės reikšmės objektais.

Todėl norint nufilmuoti traukinius ar tiltus, per kuriuos driekiasi geležinkeliai, tenka pasirūpinti daugybe dokumentų ir leidimų.

„Vokiečiams koją dažnai pakiša ir kalbos barjeras, – pasakojo U.Armalis. – Kai kuriose šalyse su vietiniais gyventojais susikalbėti vokiškai ar angliškai jiems puikiai pavyksta.

Tačiau, pavyzdžiui, Rusijoje 95 proc. žmonių, su kuriais tenka bendrauti laidos kūrėjams, nekalba angliškai.

Man padėjo ir tai, kad aš moku rusų kalbą. Todėl man tenka būti vertėju bendraujant su geležinkelių darbuotojais, valdininkais, kurie išduoda leidimus, ir, žinoma, paprastais žmonėmis“, – pasakojo U.Armalis.

Kauniečio pažintis su vokiečių televizijos kūrėjais prasidėjo 2008 metais.

Kartą traukinių entuziastui paskambino viešosios įstaigos „Klajūnų klubas“ vadovas Gintautas Babravičius, kuris taip pat yra bendradarbiavęs su vokiečių televizija.

Jis pasakė, kad laidos apie geležinkelius grupė iš Vokietijos nori atvykti į Lietuvą ir sukurti filmą apie siaurąjį geležinkelį. Vokiečiams reikėjo pagalbininko.

Daug apie geležinkelius išmanantis U.Armalis prisidėjo prie kūrybinės grupės.

„Nors ši laida apie traukinius, tačiau Lietuva laidos metu buvo pristatyta ir kaip turistinė šalis – kūrybinė laidos grupė lankėsi įvairiuose Lietuvos muziejuose Vilniuje, Radviliškyje ir Klaipėdoje.

Laidos „Geležinkelio romantika“ transliuojamos ne tik televizijoje SWR, bet ir per kitus Europos kanalus.

Todėl neabejoju, kad ši laida prisidėjo prie Lietuvos vardo populiarinimo“, – tikino U.Armalis.

Pastaruosius dvejus metus lietuvis su vokiečių filmų kūrėjais dirbo Rusijoje.

Vienu įspūdingiausių darbų U.Armalis vadina filmo apie garsųjį Alapajevsko siauruką kūrimą.

Tai – ilgiausias Rusijoje siaurasis geležinkelis, besidriekiantis apie 270 kilometrų Urale. Juo kasdien vis dar vežami keleiviai.

U.Armaliui teko beveik metus derinti reikalingus dokumentus – leidimus, vizas, akreditacijas, kuriuos buvo galima gauti tik Maskvoje, Rusijos užsienio reikalų ministerijoje.

Lietuvis taip pat sudarė kelionės programą.

„Įdomu tai, kad keleivinis traukinys vyksta tik naktimis. Beje, ne kiekvieną naktį. Tad norint nuvykti, pavyzdžiui, apsipirkti į Jekaterinburgą ir grįžti namo reikia tiksliai planuoti kelionės laiką“, – pasakojo U.Armalis.

Lietuviui didelį įspūdingi paliko ir filmavimas Sachalino saloje.

Apie tą kelionę jau sukurtos ir parodytos dvi laidos.

Paskutinė kūrėjų kelionė vyko maršrutu Sankt Peterburgas–Karelija. Šis filmas dar kuriamas ir netrukus bus parodytas.

Lietuvis pasakojo, kad laidų kūrėjai neretai vienu metu filmuoja 5 kameromis. Jie taip pat naudoja dronus ir mobiliuosius telefonus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.