S.Jasevičiūtė dėl „Skaivos lietinio“ kreipėsi į teismą

Ar gali verslininkai neatsiklausę žmogaus jo atvaizdą ir vardą naudoti reklamuodami patiekalą? Šį, iš pažiūros, absurdišką klausimą kelia žinoma laidų vedėja, žurnalistė Skaiva Jasevičiūtė.

Radijo bei televizijų laidų vedėja S.Jasevičiūtė kreipėsi į teismą dėl jos atvaizdo panaudojimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Radijo bei televizijų laidų vedėja S.Jasevičiūtė kreipėsi į teismą dėl jos atvaizdo panaudojimo.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Nerijus Povilaitis

2013-10-31 06:46, atnaujinta 2018-02-20 17:24

Ne itin maloni istorija, kurios pagrindine heroje prieš savo valią tapo pati S.Jasevičiūtė, tęsiasi jau daugiau nei dvejus metus. Pakviesta atvykti į „Vičiūnų restoranų grupei“ priklausančios blyninės „La Crepe“ atidarymą žinoma moteris buvo paprašyta iškepti blyną, o vėliau savo atvaizdą pamatė šios maitinimo įstaigos valgiaraštyje. S.Jasevičiūtės atvaizdas publikuotas šalia „Skaivos lietiniu“ pavadinto patiekalo.

Prašymai pašalinti iš valgiaraščio be leidimo panaudotą atvaizdą nedavė jokių rezultatų. Moteris kreipėsi į teisininkus, byla dėl teisių į atvaizdą netrukus bus nagrinėjama Kauno apylinkės teisme.

Apie „Skaivos lietinį“  nežinojo

„Į blyninės „La Crepe“ atidarymą atėjau pakviesta šį renginį organizavusios agentūros „Elitaz“, kurioje dirba mano bičiuliai. Tai daroma nuolat, norint, kad renginyje būtų žinomų veidų. Organizatorių paprašyta iškepiau blyną, tai padariau visiškai neatlygintinai. Nors viskas tuo ir baigėsi, tikrai nesitikėjau, kad teks ilgai ieškoti teisybės ir galų gale kreiptis į teismą“, – lrytas.lt sakė žurnalistė S.Jasevičiūtė.

Po kurio laiko apsilankiusi „La Crepe“ blyninėje moteris apstulbo – vienas patiekalų buvo pavadintas „Skaivos lietiniu“, o šalia puikavosi minėtame renginyje daryta jos nuotrauka.

„Nei sutikimo pavadinti blyną savo vardu, nei naudoti mano atvaizdą valgiaraštyje aš nedaviau. Apie tai net nebuvo kalbama. Kita vertus, patiekalų meniu atsiradusi nuotrauka man asmeniškai nebuvo graži, manau, kiekviena moteris mane supras“, – pasakojo S.Jasevičiūtė.

Gražiuoju susitarti nepavyko

Radijo ir televizijos laidų vedėja kreipėsi į blyninės atidarymo renginį organizavusią agentūrą su prašymu perduoti verslininkams, kad šie iš valgiaraščio pašalintų be leidimo naudojamą nuotrauką.

„Prašiau „Elitaz“ atstovų, kad jie pakalbėtų su savo partneriais – „Vičiūnų restoranų grupe“. Tačiau nei atsakymo, nei rezultato nesulaukiau. Antrą kartą – po metų vėl susisiekiau su agentūros „Elitaz“ atstovais, prašiau, kad būtų imtasi priemonių ir iš meniu pašalinta mano nuotrauka. Deja, atsako sulaukti neteko“, – lrytas.lt pasakojo S.Jasevičiūtė.

Tik po dvejų metų žurnalistė kreipėsi į teisininkus, parengė oficialią pretenziją dėl neteisėto atvaizdo panaudojimo, ją įteikė „Vičiūnų restoranų grupei“.

„Įvyko susitikimas su šios bendrovės atstovais, tačiau ir tada nepavyko susitarti. Jie tikino, kad reikėtų rasti kompromisą, kuris naudos atneštų ir jiems, ir man. Ir kad neturėdama nusiskundimų internetiniams portalams, kurie paskelbė šio renginio nuotraukas, turėčiau neturėti pretenzijų ir jiems, paskelbus mano nuotrauką meniu. Nors tai du skirtingi dalykai“, – pasakojo žurnalistė.

Byla turės svarbią reikšmę

Ne vienoje reklaminėje akcijoje dalyvavusi žinoma moteris sakė, kad kiti rinkodaros kampanijų organizatoriai derina kiekvieną smulkmeną. Natūraliu reiškiniu S.Jasevičiūtė vadino ir tai, kai į renginius kviečiami žinomi žmonės, jie fotografuojami, o vėliau šie atvaizdai išplatinami interneto portalų redakcijoms.

„Tačiau šiuo atveju mano atvaizdu pasinaudota reklamuojant konkretų produktą, siekiant gauti pelno. Keista, kad tokia didelė įmonių grupė taip elgiasi, naudojasi žmogaus vardu ir atvaizdu jo net neatsiklausdama. Vadovaujantis tokia jų logika aš irgi galėčiau panašiai elgtis, juk į mano kažkada organizuotą labdaringą gyvūnų renginį taip pat atvyko nemažai garsių žmonių. Tai dabar galėčiau naudoti, tarkime, Manto Petruškevičiaus ar Astos Valentaitės nuotraukas reklamuodama savo šunų veislyną?“ – ironizavo S.Jasevičiūtė.

Žurnalistė sakė neabejojanti, kad pagal jos ieškinį Kaune vyksianti civilinė byla turės nemažą svarbą ateityje. Ją pralaimėjus – teismui konstatavus, kad atvaizdas be sutikimo buvo naudojamas legaliai, daug kam atsivertų labai plačios reklaminės galimybės.

„Tikrai nenoriu gaišti laiko vaikščiodama į teismo posėdžius, tai nėra mėgstamas mano užsiėmimas, juolab turiu nemažai kitų užsiėmimų. Tikėjausi susitarti gražiuoju, pradžioje neprašiau jokios kompensacijos, tačiau to padaryti nepavyko. Ką gi, netrukus ginčas persikels į teismą, aš prašysiu priteisti kompensaciją už savavališką mano atvaizdo naudojimą komerciniais tikslais“, – lrytas.lt sakė S.Jasevičiūtė.

Verslininkai kaltais nesijaučia

„Vičiūnų restoranų grupės“ rinkodaros vadovė Lina Nikonovaitė kaltinimus neteisėtu S.Jasevičiūtės atvaizdo naudojimu pavadino apmaudžiu nesusipratimu.

„Visi organizaciniai „La Crepe“ atidarymo rūpesčiai buvo patikėti kūrybos namams „Elitaz“. Ši agentūra rūpinosi visa programa ir tuo, kad renginyje dalyvautų žvaigždės. Už suteiktą paslaugą mes atsiskaitėme, taip pat pasinaudojant „Elitaz“ pasiūlymu buvo parengtas ir naujas restorano meniu, jame atsirado „žvaigždžių lietiniai“. Vienas jų buvo pavadintas „Skaivos lietiniu“, panaudota per renginį daryta S.Jasevičiūtės nuotrauka“, – sakė „Vičiūnų restoranų grupės“ atstovė L.Nikonovaitė.

Visus reikalus patikėjus kūrybos namams „Elitaz“, L.Nikonovaitė sakė nesitikėjusi, kad S.Jasevičiūtės atvaizdas naudojamas prieš jos valią.

„Pasitikėjome partneriais, buvome įsitikinę, kad viskas tinkamai sutvarkyta. Vis dėlto kūrybos namai „Elitaz“ – žinoma renginių organizavimo įmonė“, – sakė L.Nikonovaitė.

Reklamai naudojo ir maestro V.Kernagio frazę

S.Jasevičiūtė – ne pirmoji, užsimojusi demaskuoti „Vičiūnų įmonių grupės“ veiklos metodus. Verslininkų elgesį analizavo ir televizijos laidos „Pinigų karta“ kūrėjas Andrius Tapinas. Pro jo ausis nepraslydo šviesaus atminimo maestro Vytautui Kernagiui priskiriamos frazės „beprotiškai fantastiški“ naudojimas šios įmonės gaminamų koldūnų reklamai.

„Koldūnai gali būti „beprotiškai fantastiški“, tačiau tiek mano, tiek velionio V.Kernagio sūnaus manymu šio šūkio naudojimas vistiek tiesiogiai siejamas su maestro V.Kernagiu. Gal „Vičiūnų įmonių grupei“ prieš pradedant šią reklamos kampaniją reikėjo atsiklausti Kernagio jaunesniojo, gauti jo pritarimą“, - sakė žurnalistas A.Tapinas. „Pinigų kartos“ kūrėjas sakė bandęs bendrauti su „Vičiūnų įmonių grupės“ atstovais, taip pat jos vadovu Visvaldu Matijošaičiu, tačiau tai nedavė jokių apčiuopiamų rezultatų. Verslininkai su žurnalistais nesileido į kalbas.

„Vienintelis atsakymas buvo toks, kad komentaro sulauksime rytoj arba poryt. Galų gale – jo taip ir nesulaukėme. Mūsų kalbinti reklamos specialistai ir teisininkai sakė, kad tai labai logiškas jų elgesys, nes, kad ir ją jie pasakytų, tai galų gale atsisuks prieš juos pačius. Mes iki šiol nesame sulaukę V.Matijošaičio komentaro, kurį jis mums pažadėjęs. Šios temos dar nesame pabaigę, ją ketiname tęsti toliau“, - lrytas.lt sakė A.Tapinas.

Tai ne pirmas atvejis, kai „Vičiūnų įmonių grupės“ atstovų elgesys papiktina dalį visuomenės. Nemažą šurmulį prieš kurį laiką sukėlė jų picų reklamoje naudoti iškraipyti visiems katalikams brangios maldos „Tėve mūsų“ žodžiai. „Kasdienės picos duok mums šiandien“, - skelbė reklaminis šūkis. „Vičiūnų restoranų grupės“ kepamas picas reklamavusiame plakate puikavosi ir trys šešetai, krikščioniškame pasaulyje vienareikšmiai suvokiami kaip šėtono skaičius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.