Iš kūrybininkų – originalus kvietimas į rinkimus: „Nebalsuosi? 4 metus bučiuosi“

Šią savaitę visi atliksime svarbią pilietiškumo pareigą. Tačiau ne visi skuba eiti balsuoti į Seimo rinkimus. Kad taip nenutiktų, vis daugiau viešumoje pasirodo kūrybiškų raginimų.

 Kūrybiškai kviečiama balsuoti.
 Kūrybiškai kviečiama balsuoti.
 Kūrybiškai kviečiama balsuoti.
 Kūrybiškai kviečiama balsuoti.
Darius Žutautas.
Darius Žutautas.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Oct 7, 2020, 3:18 PM, atnaujinta Oct 7, 2020, 3:36 PM

Rugsėjį vykusiame konkurse „Creative Brief session“ sugeneruota daugybė netradicinių reklamos idėjų, kaip į rinkimus prisikviesti jaunus žmones.

Unikalios sesijos dalyviais tapo žmonės, patys atstovaujantys jaunajai kartai. Keturių dienų kūrybines dirbtuves inicijavo reklamos mokykla „The Atomic Garden Vilnius“ kartu su partneriais „Laisvės TV“.

Jaunieji kūrybininkai buvo pakviesti išlaisvinti savo potencialą, nestandartiškai pažvelgti į piliečių teisę bei pareigą ir paraginti balsuoti būtent bendraamžius.

Antroji vieta atiteko Thomo Tumosos, menininko, prodiuserio, kūrėjo, nuomonės formuotojo, šiuo metu kuriančio VR pramogų centrą „Zen Republic“, ir Dariaus Žutauto, iki koronaviruso pandemijos kūrusiam konceptus renginiams Saudo Arabijoje, drabužių prekės ženklo SHMUTKE autoriui, šiuo metu užsiimančiam trumpalaikiais kūrybiniais projektais ir ieškančiam įdomios veiklos.

Savo bučkio vizijoje jiedu sutapatino reklaminius posterius / videoklipus su vaikystėje daugumai patirta arba žinoma kliše, kai atvykus svečiams vaikai dažniausiai ne savo noru duoda tetai ar dėdei bučkį.

„Per šią prizmę norime pateikti rinkimus, kuomet nepasinaudodamas teise balsuoti, gausi „bučiuoti“ tuos, kurie bus išrinkti kitų, ir tai gali būti ne pats maloniausias dalykas: todėl #BalsuojuNebučiuoju arba #BalsuosiuNebučiuosiu.

Norime turėti tarybinio tipažo pasenusių politikų veidus, kurie būtų kiek įmanoma nutolę nuo jaunimo ir keltų jiems antipatiją“, – idėją komentavo Darius.

– Kaip kilo būtent tokia idėja pakviesti balsuoti?

– Kadangi esu kūrybininkas, turiu patirties renginių organizavimo, instaliacijų, aktyvacijų kūrimo srityse, man šovė tokio tipo reklamos pirminė idėja per kelias sekundes nuo kvietimo parašymo.

Jeigu plačiau dėstyti mintį, tai ja siekiau apgalvoti skirtingus žinutės kampus, kad tai būtų aktualu, atkreiptų dėmesį, priverstų susimąstyti, būtų kiek įmanoma trumpesnė ir kviestų atlikti kažkokį veiksmą.

Šiuo metu žmogus susiduria su labai daug įvairaus turinio ir turi susiformavusį dėmėsio nekreipimą į jam rodomą turinį, nebent jame jis atranda kažką sau įdomaus, neįprasto, kas per kelias sekundės dalis jį įtraukia pažiūrėti daugiau.

– Ar ilgai užtrukote įgyvendindami sumanymą?

– Pirminiam idėjos suformavimui ir pristatymui komisijai turėjome 3 dienas. Buvo nesunku, nes nuo pat pradžių buvo pagrindinė mintis ir jos išpildymas. Su mentoriais derinome jau detales kaip pagrindinę mintį būtų geriau pateikti žiūrovui.

Pačios idėjos įgyvendinimas į galutinį produktą irgi truko tik kelias dienas, nes prie šios idėjos prisidėjo fotografas Tomas Kauneckas, kuris su komanda pagelbėjo aktorių atrankoje ir realizavo mano mintį būtent taip kaip įsivaizdavau.

– Kodėl į rinkimus kviečiate su bučiniu?

– Bučinys gan artimas ir intymus veiksmas, kurio nedaliname visiems ir dažnai nelaukiame iš kitų nepažįstamų žmonių.

Aktoriai buvo renkami vyresnio amžiaus, sukeliant asociacijas jaunimui kurie dar gerai prisimena, kai būnant mažiems į svečius užsukus jų dėdėms ar tetoms, kurių jie dažniausiai nelabai pažįsta ar neturi daug bendrų interesų gauna apkabinimus, bučinius kurių jie dažniausiai nori išvengti, bet nelabai gali rinktis.

O kampanijos žinutė #BalsuojuNebučiuoju veda į jauną rinkėją informuodama, kad tu jau užaugai ir pats gali rinktis už ką balsuoti, ką bučiuoti ar kaip reikšti savo nuomonę. Kadangi tai skirta plačiai auditorijai, tai šias interpretacijas teko koreguoti galutinėje žinutėje, kad kuo didesnė auditorija per kelias sekundes suprastų, ką norima pasakyti, nesileidžiant į gilius temos išvedžiojimus.

– Kaip esate kvietę anksčiau į rinkimus?

– Anksčiau nėra tekę dalyvauti panašaus tipo kvietimuose, apsiribodavau daugiau agitacija balsuoti artimesniame draugų ir artimųjų rate.

– Ar pirmą kartą dalyvavote  „The Atomic Garden Vilnius“ dirbtuvese? 

– Aš asmeniškai jau kurį laiką sekiau jų darbus ir veiklas, bet ši kampanija yra pirmoji.

– Ar pats visada atkreipiate dėmesį į pilietines pareigas, iniciatyvas?

– Dažnai stengiuosi atkreipti dėmesį ir jeigu tai mane domina asmeniškai, stengiuosi prisidėti.

– Kaip jūsų pasirinkimus įtakoja kūrybiškai pateiktos idėjos?

– Kūrybiškai pateiktos idėjos nepaskęsta neįdomių, prastai išvystytų ar blogai nukreiptų idėjų jūroje. Todėl sukūrus gerą produktą ir peržengus kritinę masę, tai dažnai tampa tai, kas skatina kitų žmonių veiksmus, nes žmonės yra socialūs ir dauguma mėgsta judėti ne vieni, o jausdami aplinką, jos palaikymą ar bendrą nuotaiką daryti kažkokius veiksmus.

 

 

 

 

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.