Seną tvarką pražiopsoję vairuotojai skaudžiai nusivylė

Susisiekimo ministerijai išaiškinus, kad galingi elektriniai paspirtukai privalo būti registruoti, tarp vairuotojų kilo didžiulis pasipiktinimas dėl neva naujo įstatymo ar valdininkų noro pasipinigauti.

Elektriniai paspirtukai jau seniai priskiriami mopedams.<br>D.Umbraso nuotr.
Elektriniai paspirtukai jau seniai priskiriami mopedams.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Sep 12, 2017, 4:35 PM

Tačiau Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis pabrėžė, kad jokio naujo įstatymo niekas nepriėmė - mopedams taikomi reikalavimai jau seniai apibrėžti Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir jame nėra jokios naujovės.

Tiesiog daugybė vairuotojų ir pramogautojų nepasidomėjo galiojančiais įstatymais ir lengviau patikėjo pardavėjų žodžiais.

„Lietuvos rytas“ paklausė V.Pumpučio, kodėl susidarė tokia situacija:

- Kodėl, jūsų manymu, nutiko taip, kad elektrinių mopedų šįmet Lietuvoje taip stipriai padaugėjo ir žmonės masiškai jų prisipirko? 

- Elektrinis mopedas yra patrauklus dėl įvairių priežasčių. Tai naujos kartos dviratė motorinė transporto priemonė, kuri važiuoja tyliai, tolygiai, komfortiškai ir turi paprastą, patikimą konstrukciją.

Pastebima, kad tokių transporto priemonių keliuose tikrai daugėja. Neabejojame, kad įsigydami šias transporto priemones pirkėjai išsiaiškina jų technines charakteristikas, tokią informaciją nesunkiai nesunkiai galima rasti internete. 

Susisiekimo ministerija akcentuoja, kad tiek parduotuvėse įsigytos, tiek nuomos punktuose nuomojamos transporto priemonės, kurios laikytinos mopedais, dalyvaudamos viešajame eisme turi būti įregistruotos, apdraustos, turėti techninę apžiūrą, o šių transporto priemonių vairuotojai privalo turėti vairuotojo pažymėjimą su atitinkama vairavimo kategorija (AM arba bet kuria kita motorinių transporto priemonių vairavimo kategorija). 

- Kaip manote, ar nepakenktų eismo saugumui, jei šie elektriniai paspirtukai, paprastai galintys pasiekti 35-40 km/val. greitį, išvažiuotų į gatves? 

- Lietuvos didmiesčių ir kurortinių miestų gatvėse vis dažniau pasirodo įvairių elektrinių transporto priemonių, kurios pagal savo technines charakteristikas priskiriamos ne elektriniams dviračiams, o mopedams, nes šių transporto priemonių didžiausias projektinis greitis gali viršyti 25 km/val., o didžiausia naudingoji galia – siekti daugiau kaip 1kW. 

Sutikime, kad tokiomis transporto priemonėmis nesaugu važiuoti dviračių takais dėl keliamo pavojaus pėstiesiems ir dviratininkams. Tokios transporto priemonės turi būti registruotos ir važiuoti tik gatve, nes 40 km/val. greitis yra įprastas greitis mopedams. 

- Tokių elektrinių mopedų savininkams kilo klausimų, kaip jie dabar gali įteisinti savo transporto priemones, nes iš Kinijos pirkti mopedai neturi dokumentų, kiekvienam reikėtų pereiti brangią ekspertizę. Ką galėtumėte jiems patarti? 

- Deja, jei transporto priemonės pagal savo technines charakteristikas priskiriamos mopedams, jos turi būti registruojamos. Jeigu jų užregistruoti nepavyksta, jomis galima važinėti tik uždarose teritorijose, ne viešame eisme. 

- Ar būtų išeitis įsidėti galios ribotuvus? 

- Teoriškai įmanoma, praktiškai ne. Ekspertizės yra brangios ir ilgai trunkančios. 

- Taip pat klausimų kilo ir turintiems mažiau galingus elektrinius paspirtukus, kurie priskiriami motorinio dviračio kategorijai. Kaip žmonėms įrodyti, kad jų turimas daiktas atitinka motorinio dviračio reikalavimus? 

- Dažniausiai ant motorinio dviračio yra techninių parametrų lentelė, kurioje nurodomas galingumas. Europoje pagaminti motoriniai dviračiai turi galios ribotuvus ir dėl jų problemų nekyla.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.