Trakuose įrengė naują sankryžą – vairuotojams tenka keisti įpročius

Po Trakuose įvykusios sankryžų pertvarkos dalis žmonių piktinasi, kad pagrindinė žiedinė sankryža sugadinta, o kitos – per siauros. Tačiau, įrengus daugiau žiedinių sankryžų, mieste sumažėjo eismo įvykių. Taip LRT radijui sakė Trakų rajono policijos komisariato viršininkas Valerijus Vincukevičius.

Teigiama, kad Trakuose įrengus daugiau žiedinių sankryžų, mieste sumažėjo eismo įvykių.<br> 123rf.com asociatyvi nuotr.
Teigiama, kad Trakuose įrengus daugiau žiedinių sankryžų, mieste sumažėjo eismo įvykių.<br> 123rf.com asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrė Čiužaitė, LRT radijo laida „10–12“, lrt.lt

Jun 24, 2018, 3:25 PM

– Šalia Trakų autobusų stoties ir Totoriškių ežero esančią naują žiedinę sankryžą žmonės vadina „turbo sankryža“. Kodėl?

– Sunku pasakyti. Galbūt dėl savo išvaizdos? Ši sankryža primena lėktuvo propelerį.

– Šioje sankryžoje prieš pasukdamas vairuotojas turi iš karto apsispręsti, kuriuo keliu važiuos, nes eismo juostas atskiria aukštesni borteliai. Taip vairuotojas neturi galimybės persirikiuoti į kitą eismo juostą.

– Taip, šis sprendimas priimtas ne veltui – dauguma eismo įvykių, nutikusių žiedinėse sankryžose, vykdavo persirikiuojant iš vienos eismo juostos į kitą. Šioje sankryžoje padaryta taip, kad vairuotojas iš anksto privalo pasirinkti jam tinkamą eismo juostą, vėliau rikiavimasis neįmanomas.

– Ši sankryža veikia maždaug metus. Ar sumažėjo eismo įvykių?

– Žiedinėse sankryžose eismo įvykių tikrai sumažėjo. Neturiu visų duomenų, tačiau šiemet tokių įvykių, kuriuose dalyvauja policija, sprendžiami ginčai ar kyla sunkesnių pasekmių, neregistravome.

– Vietoj įprastų sankryžų Trakuose atsirado dar bent dvi žiedinės. Jos įrengtos važiuojant iš Vilniaus į Alytų ir iš Vievio į Trakus.

– Žiedinė sankryža įrengta tarp Aukštadvario ir Plomėnų gatvių. Tai padarius Aukštadvario gatvėje sumažėjo beveik 50 proc. greičio viršijimo atvejų. Pastebime, kad ši sankryža vairuotojus pristabdo ir priverčia pasirinkti saugų greitį.

– Kitose vietose taip pat užfiksuojama mažiau eismo įvykių?

– Taip, anksčiau Gedimino ir Vilniaus gatvių sankryžoje per metus būdavo užfiksuojami keli eismo įvykiai, kurių metu būdavo ir nukentėjusiųjų. Dabar jau metus neregistravome nė vieno eismo įvykio. Taip pat palengvėjo išvažiavimas iš Rūdiškių iki Trakų arba Vilniaus.

– Socialiniuose tinkluose žmonės dalijosi nuotraukomis, kad sunkvežimiai netelpa siaurose sankryžose, dėl to nubrozdina bortelius.

– Viskas priklauso nuo vairuotojų įgūdžių. Ir anksčiau turėdavome eismo įvykių, kai sunkiasvorė mašina važiuodavo tiesiai per žiedinę sankryžą. Tokiais atvejais tekdavo kviesti pagalbą, kad sunkvežimiai būtų patraukti. Dabar tokių įvykių nėra. Žiedinėse sankryžose sudėtos trinkelės, net jei transporto priemonės gabaritai neleidžia važiuoti išasfaltuotu keliu, joms leidžiama važiuoti trinkelėmis.

– Pagrindinė gatvė, kuria iš Vilniaus įvažiuojama į Trakus, susiaurėjo. Eismo planavimo specialistai sakė, kad siauresnis dviejų juostų kelias garantuoja, kad žmonės važiuos mažesniu greičiu. Ką manote?

– Siauresniu keliu žmonės iš tikrųjų važiuoja mažesniu greičiu. Buvusio kelio plotis šalia leido įrengti ir dviračių takus bei šaligatvius pėstiesiems, tai žmonėms suteikia daugiau saugumo. Galime pasidžiaugti, kad įvažiuodami į Trakus vairuotojai dažniausiai sumažina greitį iki leistino.

– Trakuose padaugėjo ir dviračių takų. Ar pastebite, kad dviračius žmonės pradėjo rinktis ir kasdieniam susisiekimui? O gal ši transporto priemonė labiau naudojama turistų?

– Žinoma, norėtųsi, kad šių takų būtų daugiau, tačiau jais naudojasi ir Trakų gyventojai, tai dabar labai populiaru. Dviračius renkasi ir pailsėti į Trakus atvykę turistai iš kitų šalių ar Lietuvos miestų.

– Kokį dviratininkų elgesį pastebite?

– Būna visaip. Taip yra ir su automobilių vairuotojais, todėl dviratininkų taip pat būna įvairių: ir išgėrusių, ir nesilaikančių kelių eismo taisyklių. Su jais dirbame, reaguojame ir rašome protokolus.

Trakai yra viena vasaros sostinių Lietuvoje – šiuo metų laikotarpiu čia vyksta daugybė renginių. Jų metu būna aptvertas beveik visas centras. Kaip žmonės prie to prisitaiko?

– Būna visaip, kartais užfiksuojame ir pažeidimų. Jei per renginį priimamas sprendimas uždaryti visą miestą, kyla tam tikrų niuansų, pavyzdžiui, mieste trūksta vietų statyti automobilius.

– Kokie pagrindiniai sunkumai, kuriuos Trakuose vasarą tenka spręsti policijai?

– Kyla sunkumų dėl automobilių statymo vietų, tenka reaguoti į žmonių keliamą triukšmą, alkoholio vartojimą viešosiose vietose.

– Vasarą neretai kertasi interesai tų, kurie nori pabūti ramiai, ir tų, kurie nori švęsti. Ar dėl to policija dažnai iškviečiama?

– Kai kurie išgirdę triukšmą pareigūnus iškviečia ir 17, ir 18 valandą. Skundžiasi, kad jiems trukdoma, tačiau įstatymuose numatyta, kad ramybės laikas yra nuo 19 iki 7 valandos ryto. Visiška ramybė turi būti nakties metu – nuo 22 valandos. Dažniausiai stengiamės susitarti, įspėjame, kad nustotų triukšmauti ar patildytų muziką. Paprastai žmonės supranta ir elgiasi tvarkingai.

– Ar būna atvejų, kai pareigūnams siūlo kyšius?

– Tokių atvejų pasitaiko, tačiau tai dažniausiai būna išgėrę vairuotojai, kurie nesupranta, ką daro. Norėdami išvengti atsakomybės, jie siūlo pareigūnams atlygį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.