Automobilių gamyklos keliasi į Rytų Europą

Prancūzijoje uždaromos automobilių gamyklos, o naujos statomos Rytų ir Vidurio Europos šalyse. Šis procesas ateityje gali būti dar aktyvesnis, nes perkelti gamybą svarsto vis daugiau šio sektoriaus įmonių.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Mar 15, 2014, 10:51 AM, atnaujinta Feb 15, 2018, 9:58 AM

Nors ES – vieninga, atlyginimai paskirose šalyse tikrai nevienodi. Šis skirtumas greičiausiai išliks dar ilgai.

Todėl automobilių pramonės koncernams kur kas patogiau gamyklas steigti ten, kur darbuotojams reikia mokėti mažiau, rašo "Lietuvos rytas".

Viską lemia pinigai

Rytų Europos šalyse jau veikia 15 automobilių gamybos įmonių iš kitų šalių. Jose per metus pagaminama apie 3 mln. mašinų.

Šie skaičiai turėtų dar labiau išaugti.

„Vengrijos gamykloje žmogaus darbo valanda mums kainuoja apie 13 eurų. Vokietijoje, nelygu specialisto kvalifikacija, – nuo 40 iki 52 eurų“, – „Stuttgarter Zeitung“ tiesiai šviesiai išdėstė „Audi“ valdybos pirmininkas Rupertas Stadleris.

Patraukliausia – Rumunija

Tos pačios priežastys dairytis į Rytus verčia ir kitus gamintojus. „Kompaktinės klasės automobilių pelningumas toli gražu nėra toks, koks aukštesnės kategorijos mašinų.

Tokiu atveju darbo užmokesčio skirtumas Vokietijoje ir Vengrijoje mums yra itin svarbus“, – neslėpė „Daimler“ valdybos narys Wilfriedas Pothas.

Vis dėlto pramonininkams patraukliausia ne Vengrija, o Rumunija. Čia darbininkui per valandą mokama tik 10 proc. to, ką gauna vokiečiai, – maždaug 5 eurai. Todėl nėra ko stebėtis, kad rumunų surinkta „Ford Fiesta“ net 1300 eurų pigesnė nei pagaminta Vokietijoje.

Gamina ne tik variklius

Anksčiau vakariečiai Rytų Europoje statydavo tik atskirų detalių fabrikus. Dabar jie atnaujinami, kad būtų galima surinkti automobilius. Pavyzdžiui, „Audi“ Vengrijos Dėro mieste turėjo variklių gamyklą, tačiau šiuo metu iš čia jau išrieda automobiliai.

Lenkijoje „Volkswagen“ ketina statyti naują fabriką, kuriame būtų gaminami „Crafter“ furgonai.

O po poros metų naujojo „Ford Fiesta“ tėvyne taps jau ne Kelnas, o vienas iš Rumunijos miestų.

Užsibrėžę per metus pagaminti daugiau nei 2 milijonus automobilių BMW vadovai taip pat dairosi vietos Rytų Europoje.

Šios markės kompaktiniai modeliai greičiausiai bus surenkami Miškolce (Vengrija) arba Košicėje (Slovakija).

Gaila, tačiau apie planus įžengti į Lietuvą automobilių pramonės koncernai kol kas nieko neužsimena. (LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.