Amerikiečiai ruošiasi gaivinti legendinį sraigtasparnį

„AH-64 Apache“ – atakos sraigtasparnis, pirmą kartą į orą pakilęs dar 1975 metų rugsėjį. „Apache“ iki šiol tebėra svarbus, tačiau vis pasigirsta klausimų apie jo amžių – ar jis vis dar tinkamas šiuolaikinei karybai? Gal visi atnaujinimai neturi prasmės, nes su „Apache“ teks greitai atsisveikinti?

 „AH-64 Apache“ – atakos sraigtasparnis, pirmą kartą į orą pakilęs dar 1975 metų rugsėjį.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
 „AH-64 Apache“ – atakos sraigtasparnis, pirmą kartą į orą pakilęs dar 1975 metų rugsėjį.<br> Reuters / Scanpix nuotr.
„Apache“ sraigtasparnius naudoja 16 šalių, tarp kurių yra Japonija, Olandija, Jungtinė Karalystė, Izraelis, Saudo Arabija ir daugybė kitų.<br> Goff Photos / Scanpix nuotr.
„Apache“ sraigtasparnius naudoja 16 šalių, tarp kurių yra Japonija, Olandija, Jungtinė Karalystė, Izraelis, Saudo Arabija ir daugybė kitų.<br> Goff Photos / Scanpix nuotr.
 „Apache“ tarnybą pradėjo tik 1986 metais, ir visą laiką buvo nuosekliai tobulinamas.<br> AFP / Scanpix nuotr.
 „Apache“ tarnybą pradėjo tik 1986 metais, ir visą laiką buvo nuosekliai tobulinamas.<br> AFP / Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jun 1, 2018, 8:41 PM, atnaujinta Jun 1, 2018, 8:43 PM

„Boeing“ tokių abejonių negirdi ir teigia, kad „Apache“ skraidys dar bent iki šio amžiaus septintojo dešimtmečio pradžios.

Sunku patikėti, kad toks sraigtasparnis kaip „Apache“ galėtų sulaukti net 90 metų amžiaus – tačiau „Boeing“ tai net nekelia klausimų. Na taip, į orą „AH-64 Apache“ pirmą kartą pakilo 1975 metais, tačiau tai nebuvo sraigtasparnio karjeros pradžia. „Apache“ tarnybą pradėjo tik 1986 metais, ir visą laiką buvo nuosekliai tobulinamas. Tai vis dar yra vienas iš moderniausių atakos sraigtasparnių pasaulyje. Ir, nors neseniai ir šio paukščio plunksnos buvo pakedentos, „Boeing“ jau turi planą, kaip išlaikyti „Apache“ ore iki antrosios dabartinio amžiaus pusės.

Vienas iš pagrindinių atnaujinimų bus naujas variklis. Tikėtina, kad naujieji galios agregatai („Apache“ turi du variklius) pasieks net 6000 arklio galių – maždaug 50 proc. daugiau, nei dabartiniai „Apache“ varikliai. Geriausia tai, kad nusižiūrėtas variklis yra identiškas savo išmatavimais, todėl sumontuoti naujus variklius bus bent šiek tiek lengviau. Papildoma galia sraigtasparniui suteiks geresnį įsibėgėjimą ir manevringumą. Galingesni varikliai itin pravers karšto klimato šalyse ir bazėse, įrengtose aukštai virš jūros lygio.

Kitas būtinas atnaujinimas – pilnai skaitmeninė prietaisų panelė su liečiamais ekranais. Tai – didelis ir svarbus atnaujinimas. Nemažai „Apache“ prietaisų tebėra paremti senosiomis technologijomis. Jų priežiūrai reikia per daug laiko – ypač, jei kas nors sugenda. Skaitmeniniai prietaisai taip pat leistų įrangą nuolat naujinti ir konfigūruoti atskiroms operacijoms.

Neišvengiamai tektų tobulinti ir „Apache“ ginkluotę. Įdomu tai, kad ekspertai mano, jog M230 30 mm kulkosvaidis turėtų likti – nes jis yra itin efektyvus prieš pėstininkus ir nešarvuotą techniką. O štai prieštankines „Hellfire“ raketas teks keisti efektyvesniais ginklais.

Laidoti „Apache“ tikrai nereikėtų skubėti. Šiuo metu šiuos atakos sraigtasparnius naudoja 16 šalių, tarp kurių yra Japonija, Olandija, Jungtinė Karalystė, Izraelis, Saudo Arabija ir daugybė kitų. „Boeing“ teigia, kad „Apache“ paklausa tik auga ir 2021 metais per metus jau bus pagaminama bent 100 tokių sraigtasparnių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.