Ukraina prakalbo apie dar vieną savo kuriamą tolimojo nuotolio ginklą Veikimo spindulys sieks 800 km

Ukrainos saugumo tarnyba panaudojo įdomų būdą priminti žmonėms apie lėšų rinkimo kampaniją, kuria siekiama finansuoti dronų, vadinamų „Morok“ (ukrainietiškai tai reiškia tamsą) kūrimą. Šio bepiločio skrydžio nuotolis sieks 800 km.

 Ukrainos saugumo tarnyba panaudojo įdomų būdą priminti žmonėms apie lėšų rinkimo kampaniją, kuria siekiama finansuoti dronų, vadinamų „Morok“ kūrimą. Šio bepiločio skrydžio nuotolis sieks 800 km.<br> Ukrainos saugumo tarnybos iliustr., lrytas.lt mont.
 Ukrainos saugumo tarnyba panaudojo įdomų būdą priminti žmonėms apie lėšų rinkimo kampaniją, kuria siekiama finansuoti dronų, vadinamų „Morok“ kūrimą. Šio bepiločio skrydžio nuotolis sieks 800 km.<br> Ukrainos saugumo tarnybos iliustr., lrytas.lt mont.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2023-09-11 12:21, atnaujinta 2023-09-11 14:17

Tai gali būti tolimiausio nuotolio ginklas Ukrainos arsenale – galbūt išskyrus droną „Bober“ (liet. „Bebras“), kurio veikimo nuotolis dar nežinomas, bet gali siekti ne daugiau kaip 1400 km.

Kvietimas aukoti „Morok“ buvo paskelbtas oficialioje Ukrainos saugumo tarnybos socialinėje žiniasklaidoje. Iš viso 33 dronams įsigyti reikia 60 mln. hrivnų.

Tai reiškia, kad vienas dronas gali kainuoti apie 1,81 mln. hrivnų – arba maždaug 50 000 JAV dolerių. Į kainą gali būti įskaičiuotos ir kūrimo išlaidos.

Palyginimui, iranietiško masinės gamybos dronų „Shahed-136“ vertė siekia nuo 20 000 iki 50 000 JAV dolerių.

„Tai bus dar vienas atsakas priešui. Tokių dronų skrydžio nuotolis siekia 800 km. Taigi, [sprogimai] iš SSU bus ryškesni ir netikėtesni“, – sakė vienas iš Specialiųjų operacijų centro „A“ – SSU specialiųjų pajėgų padalinio, kuris valdys šį droną – vadas Olehas Jemeca.

Įraše taip pat pateikiamos dvi nuotraukos, kurios labiau panašios į vizualizacija, tačiau vis tiek leidžia suprasti apie „Morok“ drono konstrukciją. Akivaizdu, kad jis turi gale esantį vidaus degimo variklį.

Orlaivio korpuso forma gana neįprasta: bendra sparno konfigūracija primena kanardinį dizainą (du maži sparneliai priekyje, prieš pagrindinius), tačiau jis neturi priekinės plokštumos ir vertikalaus stabilizatoriaus, todėl matome gana retą šiuolaikinėje aviacijoje konfigūraciją be uodegos.

Tokia konstrukcija buvo gana populiari tarp viršgarsinių orlaivių septintajame ir aštuntajame dešimtmečiuose, pavyzdžiui, „Dassault Mirage“ naikintuvas, lėktuvai „Concorde“ ir „Tu-144“, žvalgybinis „SR-71 Blackbird“ buvo be uodegų. Tuo tarpu ikigarsinėje aviacijoje dažniausiai buvo naudojami kanardiniai arba įprasti sparnai.

„Morok“ atveju greičiausiai buvo publikuota vizualizacija, todėl ji nebūtinai turi atitikti tikrąją konstrukciją – ir ypač atskleisti priešui jo silpnąsias vietas.

Šiuo atveju svarbu tai, kad Ukrainos bepiločiai orlaiviai vis labiau tobulėja, pasiekia naujus didesnius atakos nuotolius ir pritaikomi masinei gamybai.

Parengta pagal „Defense Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.