Keistas ištroškęs betonas vandenį siurbia kaip kempinė

Betono paviršiuje yra vandeniui laidus sluoksnis – vanduo per gana stambių akmenukų raštą susigeria į giliau po betonu išklotą akmens skaldos sluoksnį.<br>Kadras iš „YouTube“
Betono paviršiuje yra vandeniui laidus sluoksnis – vanduo per gana stambių akmenukų raštą susigeria į giliau po betonu išklotą akmens skaldos sluoksnį.<br>Kadras iš „YouTube“
Betono paviršiuje yra vandeniui laidus sluoksnis – vanduo per gana stambių akmenukų raštą susigeria į giliau po betonu išklotą akmens skaldos sluoksnį.<br>Kadras iš „YouTube“
Betono paviršiuje yra vandeniui laidus sluoksnis – vanduo per gana stambių akmenukų raštą susigeria į giliau po betonu išklotą akmens skaldos sluoksnį.<br>Kadras iš „YouTube“
Daugiau nuotraukų (2)

Technologijos.lt

2015-09-22 16:07, atnaujinta 2017-10-14 11:46

Sukurta įspūdinga betono atmaina, pavadinimu „Topmix Permeable“, kuri pasižymi superabsorbuojančiu paviršiumi. Paprasčiau kalbant, toks betonas itin greit sugeria vandenį – tūkstančių litrų vandens ant jo nelieka mažiau nei per minutę.

Tai reiškia, kad taip išbetonuotoje aikštelėje (o ateityje – gal net keliuose) galima pamiršti apie balas – jų niekada nebus.

Vaizdo siužete demonstruojamas įspūdingas eksperimentas „Topmix Permeable“ betonu išklotoje stovėjimo aikštelėje. Ant jos paviršiaus betonmaišė išpila 4 tūkstančius litrų vandens. Jo nelieka greičiau nei per minutę – galima sakyti, betonas vandenį sugeria kaip kempinė.

Anot betoną išradusios bendrovės „Lafarge Tarmac“, jis praverstų ne tik liūčių ar potvynių niokojamuose regionuose, bet ir keliuose bei gatvėse – ant jų nebesusidarytų balos ir automobilių padangos išvengtų akvaplanavimo grėsmės. O juk žiemą tokios balutės pasidengia ledu.

Betono paviršiuje yra vandeniui laidus sluoksnis – vanduo per gana stambių akmenukų raštą susigeria į giliau po betonu išklotą akmens skaldos sluoksnį. Jame įrengti sausinimo kanalai, kuriais ir nuteka visas betono dangos sugertas vanduo.

Betoną išradusios bendrovės teigimu, jis praverstų ir per kaitras – tokio asfaltbetonio keliai vasarą ne taip įkaistų. Mat sugertas ir sausinimo kanalais surinktas vanduo karštomis dienomis niekur neišpilamas – pakankamai daug jo lieka sistemoje, kur karštu oru jis vėsina kelio paviršių.

Tokio betono koncepcija žinoma jau apie 60 metų – tokiomis savybėmis pasižymintis betonas dažnai klojamas po grindiniu (taipogi sausinimo sumetimais). Tačiau „Lafarge Tarmac“ pareiškė, kad jų betonas turi papildomų privalumų – jų išrastą betono atmainą galima kloti kelio ar stovėjimo aikštelės paviršiuje, jis atlaiko ant jo stovinčių transporto priemonių masę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.