Viena keisčiausių istorijų: pilotas katapultavosi, bet naikintuvo istorija tuo nesibaigė

Naikintuvai turi katapultas, kad pilotai galėtų išsigelbėti iš beviltiškų situacijų. Būtent tai ir padarė kapitonas Gary Faustas, kai 1970 metų vasario 2 dieną jo pilotuojamas „Convair F-106 Delta Dart“ ėmė nevaldomai suktis. Tik tas nevaldomas skrydis baigėsi keisčiausiu nusileidimu, kokį tuomet tik buvo matę kariškiai.

 1986 metais naikintuvas atiduotas Nacionaliniam Jungtinių Valstijų karinių oro pajėgų muziejui, kur stovi iki šiol<br> JAV karinių oro pajėgų nuotr.
 1986 metais naikintuvas atiduotas Nacionaliniam Jungtinių Valstijų karinių oro pajėgų muziejui, kur stovi iki šiol<br> JAV karinių oro pajėgų nuotr.
Kariškiai negalėjo patikėti, kad naikintuvas nesudužo.<br> JAV karinių oro pajėgų nuotr.
Kariškiai negalėjo patikėti, kad naikintuvas nesudužo.<br> JAV karinių oro pajėgų nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2018-07-26 11:59

„Convair F-106 Delta Dart“ skraidė pratybų metu Montanoje. Lėktuvas gerai manevravo, tačiau G.Faustas padarė klaidą ir lėktuvas ėmė nevaldomai suktis bei kristi. Tokiose situacijose labai sunku susigrąžinti lėktuvo kontrolę, tačiau G.Faustas visaip bandė ištaisyti savo klaidą. Jis netgi iššovė parašiutą, kuris turėjo sustabdyti sukimąsi, tačiau jokio rezultato pasiekti nepavyko. Galiausiai pilotui teko pripažinti neišvengiamą naikintuvo likimą ir katapultuotis skrendant maždaug 4,6 km aukštyje.

Dabar „Delta Dart“ buvo lengvesnis, pasikeitė jo svorio centras, o katapultos raketos stumtelėjo lėktuvo nosį žemyn. G.Faustas paliko variklį veikiant minimalia galia, tačiau dabar lėktuvas nebesisuko – jis elegantiška spirale sklendė žemyn. Sklando gandai, kad kito pratybose dalyvavusio naikintuvo pilotas radijo ryšiu G.Faustą paragino mikliai sugrįžti į lėktuvą, tačiau, aišku, jis tik iš aukštai stebėjo, kaip gražiai į pražūtį sklendžia jo naikintuvas. Pats pilotas nusileido kalnuotoje vietovėje ir buvo greitai išgelbėtas kariškių su sniegaeigiais.

Prasidėjo „Delta Dart“ paieškos. Buvo žinoma, kad jis turėjo sudužti tuščiuose apsnigtuose Montanos laukuose. Tačiau jis ir buvo rastas švelniai nutūpęs ir su veikiančiu varikliu.

Neįtikėtinas nusileidimas tiesiog šokiravo prie lėktuvo atvykusį vietinį šerifą. Variklis dirbo ir labai lėtai stūmė lėktuvą į priekį. Jis buvo informuotas, kad artintis prie naikintuvo gali būti pavojinga, todėl tiesiog laukė, kol jam pasibaigs degalai. Tai ir įvyko maždaug po valandos ir 40 minučių. Tada prie „Delta Dart“ atvyko kariškiai, kurie negalėjo patikėti, kad naikintuvas nesudužo. Jie nuėmė lėktuvo sparnus, kad galėtų jį transportuoti traukiniu, tačiau ne vienas atvirai teigė, kad „Delta Dart“ nuo apsnigto lauko galėtų pakilti pats.

Greitai laimės kūdikis „Delta Dart“ sugrįžo į tarnybą. 1979 metais kapitonas G.Faustas vėl su juo treniravosi, o 1986 metais naikintuvas atiduotas Nacionaliniam Jungtinių Valstijų karinių oro pajėgų muziejui, kur stovi iki šiol. Turint omenyje, kad šis lėktuvas buvo pagamintas dar 1958 metais ir vos nesudužo tą 1970 metų žiemą, jis tarnavo tikrai ilgai. O į istorijos puslapius įėjo ne kaip karo didvyris, o kaip keisčiausio nusileidimo autorius.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.