Į Vilnių grįžta oranžinis dviratis: nuo vagių saugos kreditinė kortelė

Oranžinių dviračių projektą, pradėtą 2001-aisiais su šypsena prisimena ne tik sostinės gyventojai. Tuomet vien pasitikėjimu paremta dviračių nuomos sistema patyrė visišką fiasko – žmonės juos tiesiog išvogė.

Oranžinį dviratį išbandė ir Vilniaus „Kibirkšties“ krepšininkė Sakellie Daniels.<br>D. Umbrasas
Oranžinį dviratį išbandė ir Vilniaus „Kibirkšties“ krepšininkė Sakellie Daniels.<br>D. Umbrasas
Daugiau nuotraukų (1)

Akvilė Adomaitytė

2012-10-01 18:50, atnaujinta 2018-03-16 10:54

Pirmtako prototipą pirmadienį miesto savivaldybėje pristatęs sostinės meras Artūras Zuokas pripažino prieš dešimtmetį buvęs naivus ir juokavo, kad originalųjį dviratį šiandien pamatyti galima tik Šiaulių dviračių muziejuje.

Grįžta atsinaujinęs

Pavasarį į Vilnių grįžtantis oranžinis dviratis bus ne tik tvirtesnis, bet turės ir saugumo sistemą, naudojamą daugelyje Europos miestų.

Sugrįžtantys oranžiniai dviračiai turės apsaugos sistemą, kurią sulaužyti ar sugadinti, anot projektą vykdančios Prancūzijos reklamos kompanijos „JC Decaux“ vadovės Žanetos Fomovos, pakankamai sudėtinga.

„2001 metais buvome vieni pirmųjų pristatę miesto dviračius Europai. 2007 metais Vilnius turėjo galimybę diegti analogišką Londonui ar Paryžiui sistemą, tačiau naujai išrinkta miesto taryba projekto nepatvirtino, nors 90 proc. vilniečių jau tada pasisakė už oranžinių dviračių sugrąžinimą“, - pasakojo Ž. Fomova.

Analogiška sistema sėkmingai veikia Paryžiuje, Briuselyje, Dubline, Vienoje, Liuksemburge ir daugelyje kitų  Europos miestų.

Naujieji dviračiai atsinaujino ir vizualiai. Transporto priemonė bus ryškios spalvos, lengvai pastebima ir turės skambutį, lempą, kojelę bei krepšelį.

Apsaugotas nuo vagysčių

300 dviračių sostinės gatvėmis riedės jau kitą vasarą, sistemą planuojama diegti pavasarį. Iš viso sostinėje turėtų atsirasti 36 punktai, kuriuose bus galima pasiimti arba atiduoti dviratį. Tiesa, praktiškai visi jie bus įrengti sostinės centriniuose rajonuose.

Norint naudotis oranžiniu dviračiu, bus būtina turėti kreditinę arba Vilniečio kortelę. Pasiimant dviratį, banko sąskaitoje bus rezervuojamas užstatas, kuris, saugiai sugrąžinus oranžinį į nuomos punktą, grąžinamas.

Koks bus užstatas, kol kas nežinoma, bet, anot A. Zuoko, jis neturėtų viršyti 150 eurų.

Planuojama, kad pirmoji valanda žmonėms nekainuos, už antrąją valandą teks sumokėti 10, už trečią ir vėlesnes reikės pakloti 15 Lt. „Skatiname dviratį naudoti kaip transporto priemonę, todėl pirmoji valanda važiavimo miestiečiams nekainuos“, - sakė meras.

Tiesa, dėl oro sąlygų dviračiai nebus nuomojami žiemą - riedėti oranžiniu miestiečiai ir turistai galės tik kovo-spalio mėnesiais.

Paklaustas, ar sugrįžtantys oranžiniai dviračiai pagerins sostinės dviračių takų būklę, meras konkrečių planų neįvardijo. „Naujoji sistema veiks Vilniaus senamiestyje ir centre, kur nutiesti naujų takų neįmanoma“, - teigė A. Zuokas.

Anot jo, sostinės centras ir šiuo metu pakankamai gerai pritaikytas dviratininkams.

Mokesčių mokėtojams naujoji sistema nekainuos – projektą miesto savivaldybė vykdo mainais į lauko reklamos stendus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.