Po VMI didinamuoju stiklu – nuomonės formuotojai: per pernykščius patikrinimus rado 70 tūkst. nedeklaruotų eurų

Praėjusiais metais Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI), patikrinusi penkis nuomonės formuotojus – tris fizinius asmenis ir dvi mažąsias bendrijas, rado virš 70 tūkst. eurų nedeklaruotų pajamų. Didžiausia nustatyta nedeklaruotų pajamų suma vienam nuomonės formuotojui buvo 39 tūkst. eurų.

VMI šiais metais ypač daug dėmesio numato skirti pridėtinės vertės mokesčio kontrolei ir atotrūkio mažinimui.<br>V.Skaraičio nuotr.
VMI šiais metais ypač daug dėmesio numato skirti pridėtinės vertės mokesčio kontrolei ir atotrūkio mažinimui.<br>V.Skaraičio nuotr.
VMI savo planuose nusimato automatizuotą informacijos surinkimą ir socialinių tinklų apie nuomonės formuotojų skelbiamos reklamos kiekį.<br> 123rf.com nuotr.
VMI savo planuose nusimato automatizuotą informacijos surinkimą ir socialinių tinklų apie nuomonės formuotojų skelbiamos reklamos kiekį.<br> 123rf.com nuotr.
VMI šiais metais ypač daug dėmesio numato skirti pridėtinės vertės mokesčio kontrolei ir atotrūkio mažinimui.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
VMI šiais metais ypač daug dėmesio numato skirti pridėtinės vertės mokesčio kontrolei ir atotrūkio mažinimui.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
B.Nicholson.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
B.Nicholson.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
D.Filmanavičiūtė.<br>T.Bauro nuotr.
D.Filmanavičiūtė.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2021-03-12 05:59, atnaujinta 2021-03-12 09:02

Dažniausiai nustatyti pažeidimai – nepateiktos deklaracijos, jose įrašyti neteisingi duomenys, pavėluotas registravimasis PVM mokėtoju.

VMI šiais metais ypač daug dėmesio numato skirti pridėtinės vertės mokesčio kontrolei ir atotrūkio mažinimui. Be kita ko, inspektoriai papildomai žada domėtis nuomonės formuotojų, asmenų, vykdančių prekybą socialiniuose tinkluose, kolektyvinio investavimo subjektų pajamomis.

Kaip paaiškino VMI Kontrolės departamento vyresnysis patarėjas Rolandas Puncevičius, VMI savo planuose nusimato automatizuotą informacijos surinkimą ir socialinių tinklų apie nuomonės formuotojų skelbiamos reklamos kiekį. Surinktus duomenis numatoma lyginti su nuomonės formuotojų deklaruojamais duomenimis. Tokiu būdu atrenkami ir analizuojami rizikingi asmenys, kurie neteisingai vykdo mokestines prievoles.

„Netikiu, kad šiais laikais kažkas gali nemokėti. Juk klientai VMI atiduoda ataskaitas. Kita vertus, neturiu santykių su jokiais smulkiais versliukais, o VMI visiškai suprantu – kai kuriose paskyrose turbūt normalios apsukos. Tada ir kyla klausimas – kiek ir kur pinigų“, – portalui lrytas.lt kalbėjo dainininkė, komunikacijos specialistė, Dovilė Filmanavičiūtė, kuriai tvarkyti sąskaitas padeda buhalterė.

Televizijos laidų vedėja Beata Nicholson apie mokesčius turi tvirtą nuomonę: juos reikia mokėti, o tai – socialiai atsakingas požiūris, nes taip prisidedi prie savo šalies gerovės.

„Labai gerai, kad VMI į tai žiūri – aš nieko nesuprantu apie mokesčius, bet pati nieko netvarkau: turiu įmonę, įmonė turi buhalterę.

Mano nuomonės formavimo paslaugos apmokamos – įmonė išrašo sąskaitą faktūrą. Daugelis mano veiklos vyksta su didelėmis įmonėmis sudarant ilgalaikius kontraktus: leidžiu žurnalą, jame reklamuojame įmones, o kartu pasidalinu jų produktais socialinėje medijoje“, – kalbėjo B.Nicholson.

Influenceriai.lt nuomonės formuotojų paslaugų kainas sudėliojo pagal kategorijas. „Nuomonės formuotojų įkainiai įprastai skaičiuojami už vieno turinio vieneto sukūrimą ir publikavimą jo socialinių tinklų paskyroje. Priklausomai nuo sekėjų skaičiaus nuomonės formuotojų įkainiai Lietuvoje svyruoja nuo kelių dešimčių iki kelių tūkstančių eurų“, – rašo influenceriai.lt.

Tinklapyje nuomonės formuotojai padalinti į kategorijas.

Mega kategorijai priskirti nuomonės formuotojai, kurie turi daugiau nei 100 tūkst. sekėjų. Jiems mokama po 700-2,5 tūkst. eurų.

Makro kategorijos nuomonės formuotojai turi 25-100 tūkst. sekėjų. Jiems mokama po 250-1 tūkst. eurų.

Mikro kategorijos nuomonės formuotojai turi 5-25 tūkst. sekėjų. Jiems mokama po 50-500 eurų.

Namo kategorijos nuomonės formuotojai turi 1-5 tūkst. sekėjų. Jiems mokama iki 100 eurų.

Reklamą turi pažymėti

Anot VMI atstovo R.Puncevičiaus, nuomonės formuotojas suprantamas kaip socialiniuose tinkluose („Facebook“, „Instagram“, „Youtube“ ir t.t.) veikiantis asmuo, savo žinomumu darantis poveikį pirkėjų pasirinkimui – socialiniuose tinkluose reklamuojantis tam tikras prekes ar paslaugas ir už tai gaunantis pajamas.

„Reklamuojant produktą ar paslaugą toks turinys socialiniuose tinkluose turi būti atitinkamai pažymimas (#Reklama, #Ad ar #Sponsored). Paslėpta reklama yra draudžiama“, – aiškino R.Puncevičius.

Tokios reklamos paslaugos laikytinos individualios veiklos vykdymu. Tokiu atveju, nuomonės formuotojas turi įregistruoti individualią veiklą ir deklaruoti pajamas. Pasitaiko atvejų, kai nuomonės formuotojai savo veiklai vykdyti įsteigia mažąją bendriją.

Anot VMI atstovo, jei gyventojas reklamuoja įvairius daiktus ir paslaugas įregistravęs individualią veiklą, jo pajamos iš šio verslo (atėmus leidžiamus atskaitymus – patirtas išlaidas arba sumą lygią 30 proc. gautų (uždirbtų) individualios veiklos pajamų) apmokestinamos.

Jei individualios veiklos apmokestinamosios pajamos neviršija 20 tūkst. eurų, faktiškai taikomas 5 proc. dydžio pajamų mokestis. Apmokestinamosioms pajamoms viršijus 20 tūkst. eurų ribą, pajamų mokestis atitinkamai didėja nuo 5 iki 15 proc. Apmokestinamosioms pajamoms pasiekus 35 tūkst. eurų sumą, taikomas 15 proc. pajamų mokesčio tarifas.

Mažosios bendrijos atveju taikomi kiek kitokie įstatymai. Jeigu nuomonės formuotojas ją įsteigia, mokamas pelno mokestis nuo uždirbto apmokestinamojo pelno, kuris apskaičiuojamas iš visų uždirbtų pajamų (tiek Lietuvoje, tiek užsienyje) atėmus neapmokestinamąsias pajamas, leidžiamus atskaitymus, ribojamų dydžių leidžiamus atskaitymus, pagrįstus juridinę galią turinčiais dokumentais, ir kitos įprastinės tokiai veiklai sąnaudos, būtinos MB pajamoms uždirbti, įskaitant ir MB nariui mokamą atlygį už vadovavimą.

Standartinis pelno mokesčio tarifas yra 15 proc. Jeigu tenkinamos lengvatinės sąlygos,1 taikomas 5 proc. mokesčio tarifas. Jeigu apmokestinamojo pelno negaunama, prievolės mokėti pelno mokestį nėra.

„Reikia nepamiršti, kad nuomonės formuotojams gali atsirasti ir su PVM susijusių prievolių.

Ar tokios prievolės atsiranda, priklauso nuo to, kam asmuo teikia reklamos paslaugas, kokią kitą ekonominę veiklą dar vykdo ir kokio dydžio atlygį gauna. Jeigu nuomonės formuotojas per paskutinius 12 mėn. gauna daugiau nei 45 tūkst. eurų atlygio už Lietuvoje vykdomą PVM apmokestinamą ekonominę veiklą, jam atsiranda prievolė registruotis PVM mokėtoju ir skaičiuoti PVM už Lietuvoje suteiktas paslaugas prekes.

Jeigu atitinkamas paslaugas teikia mažoji bendrija, tai analogiškai prievolė registruotis PVM mokėtoja gali atsirasti ir jai“, – komentavo R.Puncevičius.

Sėkmingiausiųjų penketukai

Pagal Influncerių reitingą, įtakingiausiųjų nuomonės formuotojų penketukas feisbuke atrodo taip: „Beatos virtuvė“ , „Babyblog“, Edvinas Krupinskas, Benediktas Vanagas ir Jurga Baltrukonytė.

Instagramo lyderiai: Karolina Meschino, Naglis Bierancas, Beata Nicholson, Mantas Katleris ir Mantas Stonkus.

„YouTube“ reitingo lyderių penketukas: Safas, deMiko, Mantas Bartuševičius, Lukas Čestovas, Stimomedia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.