Pastaraisiais metais į Baltarusiją vis drąsiau žengia Lietuvos prekybininkai. Įkandin jų į kaimyninę šalį suka ir gamintojai.
„Iki šiol Baltarusijoje teparduodavome gal kokius 5 procentus viso mūsų į užsienį išgabenamo alaus. Tačiau šiais metais nusiteikę eksportą į šią šalį padidinti bent penkis kartus ir manome, kad tai – visiškai reali užduotis“, - sakė bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ generalinis direktorius Rolandas Viršilas.
Didžiausia Lietuvos alaus darykla ketina Baltarusijos prekybos tinkluose pardavinėti anaiptol ne pigiausius savo gaminius.
„Tenykštė rinka - „bambalinė“, bet yra pakankamai žmonių, kurie perka užsieninį „Premium“ kategorijos alų. Į juos ir orientuosimės – siūlysime „Švyturio tradicinės kolekcijos“ rūšis.
Atlikome apklausas, kurių duomenys rodo, kad tenykščiams vartotojams mūsų alaus skonis labai tinkamas. Belieka tik rasti galimybių kaip šiek tiek sumažinti kainą“, - pasakojo R.Viršilas.
Konkuruoti su Baltarusijos aludariais mūsiškiai priversti nelygiomis sąlygomis. Mat dėl kaimyninės šalies ir ES sutarčių į Lietuvą importuojamam alui netaikomas muito mokestis.
Tuo tarpu baltarusiai mūsų šalies aludarių produkciją apmokestina kaip reikiant. Pasak R.Viršilo, dėl to ten mūsiškio alaus kaina – apie 30 proc. didesnė nei Lietuvoje.
Baltarusijoje steigiama vis daugiau lietuviško kapitalo prekybos tinklų. Antai bendrovė „Glera“ pernai atidarė dvi „Mart Inn“ parduotuves, o šįmet jų planuoja dar 10. Minske šįmet taip pat turėtų iškilti didžiulis lietuvių įmonės „Capital City Group“ prekybos centras „Bonus“.
Tačiau R. Viršilas sakė, kad aludarių ir prekybininkų žygiai į Baltarusiją – tik sutapimas.
„Žinoma, su lietuviais susikalbėti paprasčiau. Tačiau tikrai neapsiribosime mūsų tautiečių valdomais prekybos tinklais, tieksime alų ir į kitus“, - žadėjo „Švyturio-Utenos alaus“ vadovas.