Kokteilį gamina „Švyturys-Utenos alus“, savo asortimentą papildęs dar vienu gazuotu alaus kokteiliu „Utenos Radler Orange“.
Lengvi alaus kokteiliai populiarėja
Alaus kokteilių kategorija jau kelerius metus auga visoje Rytų ir Vidurio Europoje. Kai kur ji gerokai viršija 5 proc. dalį alaus rinkoje. Net tokioje alaus vartojimo atžvilgiu konservatyvioje šalyje kaip Čekija pernai vaisių sultimis pagardintas alus išsikovojo 6,5 proc. rinkos ir toliau stebina aludarius. Apžvalgininkų teigimu, radleris ypač priimtinas naujos kartos vartotojams, kurie gėrimuose ieško kitų savybių nei jų tėvų karta.
Panašios alaus kokteilių populiarėjimo tendencijos stebimos ir Lietuvoje – alaus kokteilių segmento dalis alaus rinkoje 2012 m. augo 28% – nuo 2,5% iki 3,2%.
Ištakos – Vokietijoje
Radleris nėra šiuolaikinis atradimas. Šis alaus kokteilis pirmą kartą buvo pagamintas beveik prieš 100 metų Vokietijoje, Bavarijoje. Pasak populiarios istorijos, karštą vasaros dieną smuklė šalia Miuncheno sulaukė didelės dviratininkų ekskursijos. Jos šeimininkas sumanė, kaip numalšinti svečių troškulį ir jų neapsvaiginti – pasiūlė alų sumaišyti su sultimis.
Nuo to laiko šis kokteilis išpopuliarėjo, o jam prigijo bendrinis radlerio pavadinimas („radler“ išvertus iš vokiečių kalbos reiškia „dviratininkas“). Kokteilis dažnai buvo maišomas alinėse, kur pusę bokalo pripildydavo alumi, o pusę – citrinų limonadu ar kola.
Tiesa, sėkmė radlerį lydėjo tik Vokietijoje ir kaimyninėje Austrijoje. Gretimų šalių gyventojai į tokį gėrimą žiūrėjo su tam tikru nepasitikėjimu. Pavyzdžiui, 2002 metais koncernas „Heineken“ bandė pristatyti šį produktą Čekijos rinkai, tačiau nesėkmingai – po trejų metų jo gamyba Krušovicų miesto darykloje buvo nutraukta, nes vartotojai taip ir nepamėgo alaus ir sulčių derinio.