Jauni vyrai nori atrodyti moteriškiau – ryžtasi netgi plastinėms operacijoms

Seulas – pasaulio plastinių operacijų karalystė. Toks įvaizdis susidaro vos atvykus į Pietų Korėjos sostinę, kur išsikerojęs grožio kultas, ir jaunas merginas, ir vaikinus skatinantis radikaliai keisti savo išvaizdą.

Seule plakatų, reklamuojančių plastines operacijas, yra beveik ant kiekvieno kampo. Tiesa, dėl milžiniškos operacijų paklausos atsiranda daugybė padėtimi norinčių pasinaudoti chirurgų apsišaukėlių.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Seule plakatų, reklamuojančių plastines operacijas, yra beveik ant kiekvieno kampo. Tiesa, dėl milžiniškos operacijų paklausos atsiranda daugybė padėtimi norinčių pasinaudoti chirurgų apsišaukėlių.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Seule plakatų, reklamuojančių plastines operacijas, yra beveik ant kiekvieno kampo. Tiesa, dėl milžiniškos operacijų paklausos atsiranda daugybė padėtimi norinčių pasinaudoti chirurgų apsišaukėlių.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Seule plakatų, reklamuojančių plastines operacijas, yra beveik ant kiekvieno kampo. Tiesa, dėl milžiniškos operacijų paklausos atsiranda daugybė padėtimi norinčių pasinaudoti chirurgų apsišaukėlių.<br>AFP/„Scanpix“ nuotr.
Šalys, kuriose atlikta daugiausia plastinių operacijų pasaulyje 2015 metais.<br>World Atlas nuotr.
Šalys, kuriose atlikta daugiausia plastinių operacijų pasaulyje 2015 metais.<br>World Atlas nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

„Lietuvos rytas“

Jan 6, 2018, 3:03 PM

Ne vienas žmogus priverstas iš naujo įvertinti savo išvaizdą, kai praleidžia daugiau laiko Seule.

Mat daug moterų bei vyrų čia atrodo kaip kino ir muzikos pasaulio žvaigždės.

Išvaizda Pietų Korėjoje – vienas svarbiausių dalykų. Antai metro stotyse įrengti dideli veidrodžiai, o prieš juos be perstojo gražinasi korėjiečiai.

Be to, norintys susirasti darbą Seule dažnai prie darbo aprašymo nė neprašyti prisega savo nuotrauką.

Neretai net iš giminaičių galima sulaukti tiesmukų komentarų dėl išvaizdos, pavyzdžiui: „Atrodytum gražiau, jei tau kiek pasmailintų žandikaulį.“

Operacijų skaičius stulbina

Anot kai kurių ekspertų, Pietų Korėja pasaulyje pirmauja pagal plastinių operacijų skaičių, tenkantį vienam šalies gyventojui.

Teigiama, kad Seule kas penkta moteris darėsi plastinę operaciją, vis dėlto kiti šaltiniai nurodo, jog šis skaičius kur kas didesnis ir operacijas yra pasidariusi kas trečia.

O BBC atlikta apklausa parodė, kad pusė į trečiąją dešimtį įžengusių Seule gyvenančių moterų nutarė padailinti savo išvaizdą skalpeliu.

Plastines operacijas darėsi netgi Pietų Korėjos prezidentė Park Geun-hye, kol dar nebuvo apkaltinta ir išversta iš posto.

2014–2016 metais ją slapta lankė chirurgas, kuris nuslėpė informaciją apie prezidentės operacijas.

Vyrai rūpinasi išvaizda

Tiesa, išvaizda rūpinasi ir vyrai – jie sudaro apie 15 proc. plastikos chirurgų klientų. Pastaruoju metu vis daugiau vaikinų siekia atrodyti kaip popmuzikos grupių nariai.

„Anksčiau vyrai keisdavo išvaizdą, kad atrodytų vyriškesni. Dabar juos domina makiažas ir jie nutolo nuo senų standartų.

Vyrai nori, kad jų veidai būtų tokios pat formos kaip žvaigždžių. Vis daugiau jų siekia atrodyti moteriškiau“, – tvirtino prestižiniame Seulo Gangnamo rajone plastinių operacijų kliniką įkūręs chirurgas Lee Hyun-taekas.

Tuo metu korėjietiškai plastinių operacijų įmonei Singapūre vadovaujanti Joy Kang paantrino, kad „Pietų Korėjoje vyrai nori atrodyti moteriškiau nei kitose šalyse“.

„Korėjiečiai turi plokštesnius veidus, o norime veidų, kurie yra trijų dimensijų. Tarp vyrų populiaru, kad veidas atrodytų mielai ir jaunai, o likęs kūnas būtų atletiškas.

Kai kurie vaikinai mėgsta sportuoti ir patys tobulinti savo raumenis.

Tačiau modeliai neturi tam laiko, todėl nusiurbiame jiems riebalus, kad išryškėtų raumenys“, – pasakojo Joy Kang.

Anot jos, Pietų Korėjoje vis daugiau jaunų vaikinų turi antsvorio, todėl sulieknėję jie eina darytis krūtų mažinimo operacijų.

Noras sukurti kontrastą tarp veido ir kūno paplitęs ne vien tarp vyrų.

Korėjietės itin vertina procedūras, kurios joms suteikia vaikišką veidą, o kūną padaro kuo moteriškesnį, išryškina krūtinę ir klubus.

Naudoja pažangius metodus

Korėjiečiai grožio procedūrų priklausomybę tenkina įvairiais būdais. Vienoje geriausių SPA klinikų Pietų Korėjoje – Čaumo klinikoje – žmonės kasdien sumoka iki 20 tūkst. JAV dolerių (16,6 tūkst. eurų) už sveikatos patikrinimą ir procedūras, kurios atjaunina kūną ir organizmą.

Klinikoje naudojamos vienos pažangiausių kovos su senėjimu technologijų.

Pasak klinikos vyriausiojo chirurgo Jin Seok-ino, vyrai dažniausiai prašo jiems suleisti botokso, kad panaikintų raukšles.

Tačiau naudojamos ir pažangesnės technologijos – oda kaitinama arba veikiama ultragarso bangomis. Jin Seok-inas tikino, kad po tokių procedūrų oda atjaunėja iki dvejų metų.

Gangname dirbantis chirurgas Lee Hyun-taekas teigė, kad vis daugiau korėjiečių atvirai kalba apie plastines operacijas, tai nebėra tabu: „Visi apie jas kalba atvirai. Nuo 2002 metų, kai tapau chirurgu, vyriškos lyties klientų padaugėjo nuo 5 iki 10 kartų.“

Reklama plauna smegenis?

Prabangus Gangnamo rajonas yra plastinių operacijų centras, o pati jo šerdis – vadinamasis Pagerinimo kvartalas. Čia kiek didesniame nei 1,5 kvadratinio kilometro plote yra keli šimtai klinikų, o aplinkui vaikšto po operacijų sutvarstyti korėjiečiai.

Metro stotyse visur kabo plakatai, reklamuojantys operacijas: „Tai priežastis, kodėl garsenybės taip savimi pasitiki net be makiažo“ ir „Visi, išskyrus jus, tai jau padarė“.

Tiesa, plakatų yra ne tik po žeme: reklamos, siūlančios plastikos chirurgų paslaugas, vienos su kitomis konkuruoja gatvėse.

Nieko nuostabaus, kad primygtinai grūdamos reklamos paveikė jaunąją kartą. Dažna dovana gimnaziją baigusiems korėjiečiams yra nosies susiaurinimo arba akių vokų pakėlimo operacija.

„Kai sueina 19 metų, visos bendraamžės merginos darosi plastines operacijas. Todėl jeigu nesidarai ir tu, po kelerių metų tavo draugai atrodys geriau, o tu ir toliau atrodysi nepatobulėjusi“, – aiškino viena studentė.

Skandalai kur tik pažvelgsi

Norėdama sužinoti daugiau apie grožio kultą, žurnalo „The New Yorker“ žurnalistė Patricia Marx ir jos vertėjas Kim Kibumas aplankė tris plastinių operacijų klinikas apsimesdami, kad siekia patobulinti savo išvaizdą.

Viena tokių klinikų pavadinta „Mažo veido plastinės operacijos“, joje visos darbuotojos yra buvusios klientės ir savo veidais bei kūnais reklamuoja chirurgų paslaugas.

„Korėjiečiai, apskritai azijiečiai nuogąstauja, kad turi dideles galvas. Todėl grupinėse nuotraukose merginos stovės kuo toliau, kad veidas atrodytų mažesnis.

Dėl to populiarios operacijos padaryti žandikaulį kuo smulkesnį“, – iš kur kilęs toks neįprastas klinikos pavadinimas, aiškino vertėjas Kim Kibumas.

Žandikaulio operacijos iš tiesų dažnos. Viena klinika prieš kelerius metus gavo baudą, kad eksponavo daugiau nei 2 tūkst. žandikaulio dalių, kurių kiekviena buvo paženklinta kliento, iš kurio kūno ji išpjauta, vardu. Panašūs skandalai plastinių operacijų klinikose nereti.

Dar vienoje klinikoje pradėtas tyrimas, kai darbuotojai į socialinį tinklą „Instagram“ įkėlė nuotraukas iš vakarėlių, surengtų aplink miegančius pacientus.

Darbuotojai prie narkozės būdu užmigdytų pacientų ne tik pozavo su krūtų implantais, bet ir valgė mėsainius, pūtė žvakutes ant gimtadienio torto.

Kai kurie ekspertai skaičiuoja, kad apie 80 proc. plastinės chirurgijos operacijas siūlančių žmonių Pietų Korėjoje netgi neturi reikiamo išsilavinimo – jie vadinami „gydytojais vaiduokliais“.

Taip yra dėl milžiniškos paklausos. Tuo metu didelės klinikos virto gamyklomis, nes chirurgams nustatomas griežtas laiko limitas, per kurį būtina atlikti operaciją. Tiems, kurie dirba per lėtai, mažinama alga.

Daug priežasčių keistis?

„Devintajame dešimtmetyje idealia laikyta vakarietiška išvaizda – ryškių bruožų veidas su didelėmis akimis.

Visa tai pasikeitė atsiradus plastinių operacijų kultūrai, kai visi pradėjo atrodyti identiškai: „keistos“ ir „kitokios“ išvaizdos žmones imta labiau vertinti“, – teigė Kim Kibumas.

Nauji pacientai klinikoje privalo užpildyti klausimyną. Prašoma pasirinkti vieną priežastį, kodėl norima operuotis, iš tokių siūlomų variantų: „Noriu įkelti asmenukę nenaudodama programos „Photoshop“, „Noriu susirasti mylimąjį“, „Noriu susirasti darbą“, „Noriu dalyvauti grožio konkurse“.

Daugumoje Seulo klinikų klientai iš pradžių susitinka su konsultantu, tada su chirurgu, kuris piešia ant veido, rodydamas, ką galima patobulinti. Galiausiai vėl viskas aptariama su konsultantu.

Žurnalistė P.Marx išgirdo, kad jai reikia daug ką keisti: ištempti kaktos odą, kad dingtų raukšlės, kritikos sulaukė dideli maišai po akimis ir įdubę skruostai.

Seulo chirurgai, kuriuos kalbino P.Marx, pasakojo, jog turi klientų, kurie atsineša mėgstamiausių garsenybių nuotraukas, nes nori atrodyti kaip jos.

Dalis pacientų prašo, kad jų nosis atrodytų kaip vienos garsenybės, o akys – kaip kitos.

Vienas plastikos chirurgas turėjo klientą, kuris parodė animacinį filmuką ir tvirtino, kad nori atrodyti kaip jo pagrindinis veikėjas. Tiesa, chirurgas tarė „ne“.

Mada plinta nuo seno

Daugėja moterų, kurios plastines operacijas darosi tuo pat metu kaip dukros, kad sudarytų įspūdį, jog išvaizda perduota genetiškai.

„Priešingai nei Vakarų kultūroje, išoriniai žmonių bruožai – socialinis statusas, drabužiai, kūno kalba, išvaizda – Pietų Korėjoje svarbesni nei vidiniai – mintys ir jausmai.

Pietų Korėjoje mums nerūpi, ką žmogus mano apie save. Svarbiau kitų žmonių vertinimas.

JAV, jei vaikas gimė turėdamas polinkį į muziką, neversi jo žaisti futbolo.

Pietų Korėjoje yra priešingai, nes manoma, kad tobulėsi, jei įdėsi pakankamai pastangų“, – kultūrinius skirtumus aiškino Seulo Yonsei universiteto psichologijos profesorius Eunkookas Suhas.

Plastinių operacijų mada paplito 1953 metais po Korėjos karo, kai JAV okupacinės pajėgos siūlė nemokamas operacijos per konfliktą sužalotiems žmonėms.

Ypač didelę įtaką padarė vyriausiasis JAV jūrų pėstininkų chirurgas Davidas Ralphas Millardas – jis išpopuliarino akių operaciją, kad korėjiečiai atrodytų panašesni į baltaodžius.

Seule finansų srityje dirbantis Eugene’as Yunas teigė, kad dar viena plastinių operacijų populiarumo priežastis – konkurencija Pietų Korėjoje.

„Anksčiau, jei kaimynas nusipirkdavo televizorių ar automobilį, tu darydavai tą patį. Dabar visi tai turime, todėl konkuruojame dėl išvaizdos, sveikatos, dvasinių dalykų“, – aiškino E.Yunas. („The New Yorker“, „South China Morning Post“, BBC, LR)

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.