Jei dažnai apsiperkate tame pačiame prekybos centre, turbūt pastebėjote, kad lentynų išdėstymas skirtingais metų laikais šiek tiek skiriasi. Pavyzdžiui, vasara prie šaldytuvų, kuriuose laikomi valgomieji ledai prieiti yra daug lengviau – padaroma daugiau vietos, taip pirkėjams nebereikia prie jų grūstis.
Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovas Laurynas Vilimas sakė, kad tokia praktika yra įprasta. Keičiant tam tikrų prekių vietas parduotuvėje stengiamasi, kad pirkėjams jas pasiekti būtų lengviau.
Didelėse parduotuvėse prekių vietos keičiamos siekiant į jas labiau atkreipti dėmesį. Vasarą savo stebėjimo centre dažniau įšvysime su laisvalaikiu gamtoje ir atostogomis susijusių produktų.
Tai gali būti įvairūs kelionių aksesuarai, maistas, skirtas kepti ant laužo, lauko žaidimai, vanduo, gaivieji gėrimai, alkoholis.
Vasarą populiariausias alus. „Maxima LT“ komunikacijos vadovės Renatos Saulytės teigimu, vasaros mėnesiais alaus parduodama du ar tris kartus daugiau nei žiemą.
Panašiai auga ir vandens, ypač gazuoto ir pagardinto įvairiais skoniais, pardavimas.
10 kartų padidėja prekyba ledais, o šią liepą, kai orai buvo labai karšti, ledų parduota net 15 kartų daugiau nei žiemos mėnesiais.
„Tai impulsinė prekė, žmonės galbūt net neplanuoja jos pirkti, tačiau ją pamatę įsimeta į krepšelį“, – sakė „Maxima LT“ atstovė.
Tačiau net ir padidėjus paklausai šių populiarių prekių paprastai nepritrūksta. L. Vilimas teigė, jog prekybos centrai pokyčiams ruošiasi iš anksto. Visų pirma suplanuojamas visas vasaros laikotarpis, o vėliau stebint orų prognozes ir atsižvelgiant į temperatūros pokyčius operatyviai keičiamos tiekimo apimtys.