Vytautas Kašuba nuėjo ilgą ir tikslingą kūrėjo kelią. Jis skaudžiai
išgyveno Tėvynės netektį, patyrė išėjūno dalią, kurią suvokė kaip
visuotiną XX a. civilizacijos plėtros pasekmę. Atsidūręs su šeima
Niujorke, V. Kašuba sukūrė nemažai skulptūrų ansamblių, pritaikytų
naujų modernių bažnyčių aplinkai, šiuolaikinėms erdvėms
(Pranciškonų vienuolynui ir Šv. Augustino bažnyčiai), originalias
šventųjų tekstų sienas Vatikano paviljonui Niujorko pasaulinėje
parodoje (1964 m.) bei kitų monumentalių, archajiškos deformacijos
įkvėptų skulptūrų („Pranašas“, 1966 m. , „Kalimas prie kryžiaus“,
1967 m.).
Visą gyvenimą dailininkas išliko Lietuvos patriotas, sukūrė
daug darbų istorijos tema, tarp jų - medalių ir paminklų projektų,
iš kurių reikšmingiausias - 1996 m. Vilniuje pastatytas paminklas
Lietuvos didžiajam kunigaikščiui Gediminui.
V. Kašubos gulbės giesmė - jo sukurtos ir Lietuvos dailės
muziejuje saugomos reljefų sienos „Būties kelionė I. Likimo
erdvėse“ ir „Būties kelionė II. Svetimuose krantuose“. Šie kūriniai
išaukštino skulptorių kaip vieną ryškiausių egzodo dailininkų,
įkūnijusių lietuvių dailėje beveik neliestą išeivio, klajūno,
tremtinio, keleivio tematiką, kurią plėtojo lietuvių poetai,
susirūpinę individo egzistencija XX a. ir prabilę apie tautos
lemties apmąstymus.